خط مقدم دفاع از اسلام، سامراست

به گزارش افکارنیوز، مراسم بزرگداشت شهید مهدی نوروزی روز گذشته ۳۰ دی ماه۹۳ در محل مسجد ارک تهران برگزار شد. در این مراسم سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی، قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، سردار احمدرضا رادان معاون فناوری نیروی انتظامی و تعدادی از همرزمان این شهید و نیز برخی مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی کشور حضور داشتند. شهید مهدی نوروزی اهل کرمانشاه در تاریخ ۲۰ دی ماه امسال و در دفاع از حرمین عسگریین در سامرا توسط گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید در ۲۴ دی ماه ۹۳ در کرمانشاه تشییع و به خاک سپرده شد. در روزی که شهر کرمانشاه برای حضور در تشییع پیکر شهیدی از خیل مدافعان حرم تعطیل شده بود، مرزداران مقاوم کرمانشاه نمایشی از قدردانی خادمان اهل بیت(ع) به نمایش گذاشتند. از دقایق ابتدایی صبح عموم مردم شهیدپرور شهر کرمانشاه در خیابان اصلی شهر و مسجد جامع کبیر کرمانشاه برای برگزاری مراسم گرد هم آمده بودند. مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مهدی نوروزی پس از اقامه نماز توسط امام جمعه موقت کرمانشاه بر روی دستان مردم مقاوم و شهیدپرور این شهر برگزار و سپس در گلزار شهدای کرمانشاه به خاک سپرده شد. در این مراسم شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر آل سعود سر دادند و با ندای یاحسین(ع) آمادگی خود را برای دفاع از حریم ولایت و امامت فریاد زدند.

حسین نوروزی برادر شهید مهدی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با معرفی شخصیت برادر شهیدش گفت: مهدی از یک سال پیش بنا به وظیفه‌ای که داشت برای دفاع از مردم عراق و مقابله با تروریست‌ها به‌عنوان نیروی مستشاری عازم عراق شد. آقا مهدی برای فعالیت مستشاری به منطقه عوینات که در اختیار نیروهای تروریستی داعش بود رفته بود که یکی از تیراندازان داعش به‌سمت او شلیک می‌کند؛ شهید تا دقایقی نفس می‌کشیده اما به‌دلیل اینکه با تأخیر به عقب صحنه منتقل می‌شود، به شهادت می‌رسد. " کسانی که به‌هنگام زخمی شدن و البته در لحظانی که آماده شهادت بود بالای سرش بودند می‌گویند، شهید دائم زیر لب می‌گفت: " لبیک یا حسین ". شهید نوروزی کمک به مردم عراق و دفاع از انسان‌های بیگناه را وظیفه خود می‌دانست و ارادت ویژه‌ای به اهل بیت و حضرت آقا داشت، او همواره می‌گفت: باید گوش به فرمان حضرت آقا باشیم؛ " مهدی " برای دفاع از زنان، کودکان و بیگناهانی که در عراق قتل‌عام می‌شوند از کودک و همسر خود گذشت و با خداحافظی از آنان به مبارزه با تروریست‌ها رفت.

مریم عظیمی همسر این شهید والامقام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه همسرش فدایی مقام معظم رهبری بود، می‌گوید: شهید نوروزی عاشق شهادت بود و همواره برای شهادت خود دعا می‌کرد. در بهترین لحظات عمرم از زمان عقد تا به آغوش گرفتن تنها فرزندم بنا به خواسته همسرم همواره برای شهادت او دعا می‌کردم. شهید نوروزی هدفی جز شهادت‌طلبی و پیروی از ولایت نداشت. همسرم تمامی امور و فعالیت‌های خود را مبتنی بر رضای الهی، اهل‌بیت(ع) و رهبرمعظم انقلاب انجام می‌داد. اگر نسبت به انجام کاری شک داشت که مورد رضای خدا هست یا خیر از انجام آن خودداری می‌کرد. آخرین دیدار ما در بازگشت از سفر کربلا و کاظمین بود. هنگام بازگشت از کاظمین تا رسیدن به مرز مهران شهید نوروزی وصایای خود را به من می‌گفت و چون با ناراحتی من روبه‌رو می‌شد می‌گفت، گفتن وصیت عمر انسان را زیاد می‌کند. همسرم نسبت به تربیت تنها فرزندم محمدهادی و نگهداری مادرش بسیار سفارش می‌کرد. زندگی ۳۲ ماهه ما ثمره یک زندگی ۲۰ ساله با کیفیت را داشت. در وهله نخست اعلام شهادت مهدی به من گفتند او مجروح شده در صورتی که قلبم به من گواهی می‌داد مهدی به آرزوی شهادت خود دست یافته است. شهید نوروزی عاشق ولایت و شهادت بود که به آرزوی خود رسید. او همواره به این نکته تأکید داشت که باید مالک‌اشتر مقام‌معظم رهبری باشد و قبل از فرموده ایشان، دستورات آقا را اجرا کند، او نسبت به پوشش چادر که یادگار حضرت زهرا(ع) است غیرت خاصی داشت. علی‌رغم اینکه او در داخل کشور مسئولیت خطیری را برعهده داشت اما معتقد بود خط مقدم دفاع از اسلام، سامرا است و نباید سامرا را تنها و غریب گذاشت.

مراسم ختم این شهید از ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز پنجشنبه ۲۵ دی ماه در مسجد آیت‌الله بروجردی شهر کرمانشاه برگزار و مراسم زیارت عاشورا نیز چهارشنبه شب از ساعت ۸ در حسینیه پیروان امام حسین(ع) در ابتدای خیابان مدرس برگزار می‌شود.

همچنین مراسم یادبود فرمانده عملیات ویژه مدافع حرم شهید مهدی نوروزی، امشب اول بهمنماه در مسجد علیابنموسیالرضا علیه السلام برگزار میشود. این مراسم یادبود با قرائت قرآن توسط پورزرگری، سخنرانی حجتالاسلام علیرضا پناهیان و مدیحهخوانی مهدی ارضی همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد علیابنموسیالرضا علیه السلام واقع در میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام، خیابان عظیم زادگان برگزار میشود.