دستمزد یک فوتبالیست را به ارکستر ملی بدهید

به گزارش افکارنیوز، رشید وطن‌دوست در تشریح تازه ترین کنسرت خود در بخش جنبی سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر توضیح داد: من همه ساله بنا به علاقه شخصی و البته دعوتی که از سوی مدیران برگزاری این رویداد انجام می شود در جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا می کنم که امسال هم بنا به هماهنگی های انجام گرفته بار دیگر با گروه «سهند» در جشنواره برنامه هایی را در تالار ایوان شمس اجرا می کنیم.

وی ادامه داد: البته طبق تفاهم‌هایی که با دوستان انجام گرفته قرار بر این است که در مراسم اختتامیه موسیقی فجر نیز برنامه هایی داشته باشیم که امیدوارم این برنامه ها مورد استقبال هموطنان و البته همشهری های آذری زبانم قرار گیرد. البته در مراسم اختتامیه فقط به اجرای قطعات فارسی خواهم پرداخت و در اجرای جشنواره نیز به اجرای قطعات فارسی و آذری می پردازم.

این خواننده پیشکسوت موسیقی ایران درباره جزییات کنسرت جشنواره گفت: برنامه ما در دو بخش تدارک دیده شده که اغلب قطعات ترکی هستند و دو قطعه فارسی هم در این رپرتوار گنجانده شده است. چند قطعه ترکی نظیر آیریلیق، سندگالماز ساخته توفیق قلبی اف، اپرای آرشین مالالان، ریحان حیدربابا و دو قطعه فارسی نظیر شوق بهار از جهانگیر جهانگیراف و ساری گلین برگرفته از موسیقی فولکلور را اجرا خواهیم کرد. البته قطعاتی چون ایران سریر اثر تورج نگهبان نیز از دیگر قطعاتی است که در بخش فارسی اجرا می‌شوند.

وطن‌دوست در معرفی نوازندگان گروه نیز بیان کرد: رضا رضوی پیانو، وحید اسداللهی نقاره، فرهاد فرجلی تار، احسان اسداللهی گارمون، ابوالفضل اسداللهی گوشه نقاره و سریه نریوا کمانچه گروه نوازندگان کنسرت را تشکیل می دهند و امیدوارم آنچه در کنسرت اجرا می شود مورد قبول مخاطبان قرار گیرد چراکه معتقدم در حال حاضر آنچه می تواند مردم ما را به جشنواره موسیقی فجر بکشاند، تنوع بیشتر و توجه به موسیقی بومی خودمان است.

خواننده و سولیست اسبق ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از شرایط این سال‌های این دو مجموعه موسیقایی تصریح کرد: چند سال است که ارکستر ملی ایران منحل شده و در این مدت هم هر چند در رسانه می بینیم خبر از بازگشایی این ارکسترها منتشر می شود اما تا به امروز هیچ اتفاقی نیفتاده است و دوستان دائم صحبت از کمبود بودجه را به میان آورند که به نظر من اگر عزیزان دولت بیایند و دستمزد یک فوتبالیست تیم های وابسته به دولت را در اختیار ارکستر ملی قرار دهند به نظر من همه مشکلات حل می شود.

وی افزود: خدا را شکر که وضعیت موسیقی پاپ در شرایط خوبی قرار دارد و خوانندگان این گونه موسیقایی آنطور که شنیده ام برای هر برنامه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان پول دریافت می کنند بنابراین لازم است که برای چندمین بار از مسوولان وزارت ارشاد بخواهم یکبار برای همیشه به موضوع ارکستر ملی به طور جدی توجه کنند که ما از این پس شاهد راه اندازی این دو مجموعه باشیم.

این خواننده در پایان بیان کرد: من قبلا هم به این نکته اشاره کرده بودم که آقای مرادخانی از تاثیرگذاری ارکسترهای موسیقی در زمانی که وی به عنوان مدیر مرکز موسیقی وزارت ارشاد فعالیت میکرد، آگاه است بنابراین نیاز نیست که من دوباره بخواهم با تاریخ نگاری این موضوع را به متولیان فرهنگی گوشزد کنم که هر چه زودتر به بازگشایی ارکسترها اقدام کنند اما باز هم از آنها می خواهم اگر به تاثیر چنین مجموعه های موسیقایی واقفند لطفا در آغاز به کار آن تلاش کنند.