اهدای جوایز بخش «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر

به گزارشافکارنیوز،اولین جوایز بخش سینمای داستانی به جوایز بخش «نگاه نو» اختصاص دارد. هیئت داوران این بخش شامل، همایون اسعدیان، حسن بلخاری، فرشته طائرپور، محمدمهدی عسگرپور و رضا مقصودی هستند که به غیر از عسگرپور همه آنها به روی سن آمدند.

در بخش فیلم نامه نامزدهای بهترین فیلم‌نامه که شامل ۱ – مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها برای فیلم احتمال باران اسیدی۲ – امیرحسین عسگری برای فیلم بدون مرز ۳ – حمیدرضا قطبی و ناهید طباطبایی برای فیلم جامه‌دران۴ – علی زرنگار، وحید جلیلوند و حسین مهکام برای فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۵ – آیدا پناهنده و ارسلان امیری برای فیلم ناهید بودند، هیئت داوران در این بخش فقط دو دیپلم افتخار اهدا کردند. دیپلم افتخار بهترین «فیلمنامه اصلی» به مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها برای فیلم «احتمال باران اسیدی» اهدا شد.

همچنین هیأت داوران در بخش «فیلمنامه اقتباسی» به جای تندیس بلورین، دو دیپلم افتخار اهداء کردند. در این بخش به ناهید طباطبایی و حمیدرضا قطبی برای فیلم «جامه دران» اهدا شد.

جایزه ویژه هیئت داوران این بخش هم تقدیم شد به امیرحسین عسگری برای فیلم «بدون مرز». عسگری هم در سخنان کوتاهی گفت: این جایزه را از سلطان خراسان، امام رضا دارم و اعتبار این جایزه را به تیم عوامل فیلم تقدیم می‌کنم و افتخار آن را به خانواده‎ام. قبل از اینکه امیدبخشی به روی پرده سینما بنشیند، باید روی عوامل سینما تاثیرگذار باشد.

در این مراسم با تقدیر از مصطفی احمدی برای کارگردانی فیلم «نزدیک‌تر» تندیس بهترین کارگردانی بخش نگاه نو در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر به وحید جلیلوند برای کارگردانی فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» رسید.

جلیلوند در سخنان کوتاهی کنایه ای به تغییر سیمرغ امسال به تندیس بلورین داشت و از هیئت انتخاب، داوری و علی جلیلوند تشکر کرد و ادامه داد: این شبه سیمرغ را به مادرم، برای اینکه به من یاد داد که کسی را قضاوت نکنم و بتوانم فیلم اجتماعی بسازم به پدرم امیر جلیلوند که به من یاد داد که اگر «یاعلی» بگویم هیچ وقت زمین نخواهم خورد تقدیم می‌کنم.

از بین نامزدهای بخش بهترین فیلم نگاه نو که شامل۱ – مجتبی امینی تهیه کننده فیلم بدون مرز ۲ – سیدجمال ساداتیان تهیه کننده فیلم جامه دران۳ – محمدحسین لطیفی تهیه کننده فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» تندیس بلورین بهترین فیلم نگاه نو تقدیم شد به محمدحسین لطیفی برای فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردییبهشت».

طائر پور در سخنان کوتاهی گفت: وعده داده شده بود که رئیس جمهور برای اهدای جوایز به این مراسم میآید ولی گرفتاریهای موجه او مانع از حضورشان شد. دوست داریم که حسام الدین آشنا این پیغام را به رئیس جمهور برساند که سینمای محبوب و مفتخر ایران متعلق به جمهوری اسلامی است.