صدای وحدت در رودکی پیچید

به گزارش افکارنیوز، در چهارمین روز از برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر مصادف با روز یکشنبه(۲۶ بهمن ماه) گروه موسیقی زاگرس به سرپرستی استاد ایرج رحمانپور ساعت ۱۸:۱۵ در بخش موسیقی نواحی و گروه ایرانی به سرپرستی پژمان طاهری در بخش جنبی، آثار خود را در تالار ایوان شمس اجرا کردند.

حضور لرهای مقیم مرکز در تالار ایوان شمس و وحدت آن‌ها در شادی آفرینی بی حد و حصرشان با توجه به اجرای شادیانه های موسیقی لرستان به این مجموعه که از کیفیت پایین صدا برخوردار بود، رنگ و بویی دیگری به این بخش از جشنواره داد.

چهارمین روز جشنواره بین المللی موسیقی فجر

ساعت ۱۸:۱۵ همین روز، گروه موسیقی «ژیوار» به سرپرستی ژیوار شیخ‌الاسلامی در فرهنگسرای نیاوران پذیرای دوستداران موسیقی بود. گروه موسیقی «رستاک» نیز به سرپرستی سیامک سپهری و کوارتتی از کشور هلند به ترتیب در ساعت‌های ۱۸:۱۵ و ۲۱ در تالار وحدت میزبان علاقه‌مندان موسیقی بودند.

ویژه برنامه جشنواره موسیقی فجر

غیر از اجرای قابل تحسین گروه هلندی که در حضور مهمانانی چون حسن ریاحی، فریبرز لاچینی و رامین صدیقی برای مخاطبان دوستدار موسیقی جاز، گروه رستاک نیز برای تماشاگران خود در اجرای اول تالار وحدت که با حضور خانواده رییس جمهور همراه بود با اجرای ملودی های شادی بخش موسیقی اقوام برای تماشاگرانش سنگ تمام گذاشت به طوری که تعدادی از قطعات همیشگی این کنسرت برای ۲ یا ۳ بار اجرا شد. البته این گروه در اقدامی تحسین برانگیز حین اجرای برنامه خود از پروین بهمنی هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی در حضور طرفداران تقدیر و اجرای جشنواره خود را به این مقام دان موسیقی قشقایی تقدیم کرد.

چهارمین روز جشنواره بین المللی موسیقی فجر

در بخش استعدادهای درخشان نیز از ساعت ۱۵ تک نوازی پیانوی شقایق خانی‌پور، تک‌نوازی ویولن امیر غفاری، دو نوازی ویولنسل و پیانوی محمدحسین غریبی، تریو پیانو کلارینت و ویولا متین لادانی پذیرای دوستداران موسیقی خواهند بود. البته ارکستر زهی «پاتتیک» به رهبری حمید بنی سعید و ارکستر پاسارگاد به رهبری امین غفاری و مهدی پناهی دیگر گروه‌های موسیقایی شرکت‌کننده در بخش رقابتی جشنواره بودند که از ساعت ۱۸:۳۰ در تالار رودکی آثار خود را اجرا کردند. ضمن اینکه ساعت ۲۱:۳۰ نیز در همین تالار رسیتال پیانوی فرهنگ حکیمی‌نژاد در بخش جنبی اجرا شد که اجرای ارکستر پاسارگاد به دلیل کیفیت خوب اجرا به شدت با استقبال مخاطبان مواجه شد.

کنسرت موسیقی شهرام شکوهی در چهارمین روز جشنواره بین المللی موسیقی فجر

یکی از نکات حاشیه ای که از شب اول برگزاری جشنواره در تالار رودکی مشهود بود حجم صدای بالای تالار وحدت بود که تمامی ملودی های اجرا شده در این تالار به گوش مخاطبان تالار رودکی می رسید و در برخی لحظه ها اجراهای این تالار را نیز تحت تاثیر قرار می داد به طوری که در تعدادی از اجراها هنرمندان برای حفظ تمرکز در مقاطعی برنامه خود را قطع می کردند.

فرهنگسرای ارسباران نیز ساعت ۲۰ همین روز شاهد اجرای تک‌نوازی سنتور کاوه شفیعی و کنسرت «نوای ارغنون» محمد عشقی در بخش نسلی دیگر جشنواره موسیقی بود. در برج آزادی نیز از ساعت ۱۸:۱۵ گروه «دلشدگان مشهد» به سرپرستی رامین میلانی، «همنوازان شهریار» به سرپرستی ایمان محمد قاسم، گروه آوازی «پاسارگاد» به رهبری حامد فقیهی و آنسامبل‌سازی و آوازی «همگام» به سرپرستی فرزین عابدینی در بخش رقابتی پذیرای مخاطبان بودند.

کنسرت موسیقی فرزاد فرزین در چهارمین روز جشنواره بین المللی موسیقی فجر

شهرام شکوهی و فرزاد فرزین نیز به ترتیب در ساعتهای ۱۸:۱۵ و ۲۱ در بخش پاپ جشنواره که در برج میلاد برگزار میشود برنامه های خود را مانند همیشه اجرا کردند.