مهرجویی «سنتوری ۲» را می سازد

به گزارش افکارنیوز، داریوش مهرجویی، کارگردان برجسته سینما، مترجم و رمان نویس اعلام کرد: مدتی پیش فیلمنامه ورسیون جدید فیلم سنتوری را نوشته بودم و قصد دارم به زودی این فیلم را جلوی دوربین ببرم.
مهرجویی در ادامه افزود: نام این فیلم «سنتوری در راه شیری» است و این روزها در شرف گرفتن پروانه ساخت برای این فیلم هستیم تا هرچه زودتر این فیلم ساخته شود.

کارگردان فیلم «هامون» گفت: چند ماه پیش فیلمنامه فیلم «سنتوری در راه شیری»(سنتوری ۲) آماده بود و آن را در خانه سینما ثبت کرده بودیم و به تازگی شرایط ساخت این فیلم مهیا شده است.

بر اساس این گزارش، فیلم «سنتوری در راه شیری» قرار است به وقایعی که «علی سنتوری» پس از ترک از سر می گذراند بپردازد و در این ورسیون نیز همچون سنتوری ۱ بهرام رادان نقش علی سنتوری را بازی می کند.
بر اساس رصد کیهان شناسان ،خوشه ی ستاره ای کرویِ امگا سنتوری (NGC ۵۱۳۹) در حدود ۱۵,۰۰۰ سال نوری از ما فاصله داشته و قطر آن چیزی در حدود ۱۵۰ سال نوریست. امگا سنتوری(قنطورس) با حدود ۱۰ میلیون ستاره ی پیرتر از خورشید، بزرگترین خوشه ی کرویایست که به دور کهکشان راه شیری می گردد. بیشتر خوشه های ستاره ای از ستارگانی همسن و با ترکیب یکسان تشکیل شده اند، ولی خوشه مرموز امگا سنتوری نمایشگاهی است از ستارگانی با سنین و ترکیبات شیمیایی گوناگون . در واقع، امگا سنتوری ممکن است هسته باقیمانده یک کهکشان کوچک باشد که در کهکشان راه شیری ادغام شده است.