لزوم محدودیت‌ برای جلوگیری از واردات چاپی

به گزارش افکارنیوز، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ و آثار چاپی در جمع خبرنگاران درباره لزوم برپایی چنین جشنواره‌هایی در کشور، بیان داشت: همه کسانی که در این صنعت فعال هستند و در این جشنواره مورد حمایت و برگزیده شده‌اند این جشنواره تشویقی خواهد بود تا بتوانند به توسعه صنعت چاپ در کشور کمک کنند.

به گفته وی عمده ویژگی جشنواره صنعت چاپ این است که برگزار‌کنندگان آن اهالی صنف چاپ هستند.

جنتی درباره وضعیت صنعت چاپ کشور بیان کرد: خوشبختانه صنعت چاپ پیشرفت‌های خوبی در این چند ساله داشته است اما در عین حال هنوز با مشکلاتی مواجه بوده که باید از لحاظ آموزش و پژوهش فعالیت‌هایی در این حوزه صورت گیرد تا هم از نظر علمی و هم از لحاظ امکاناتی کمک‌هایی صورت گرفته تا این صنعت به رشد و شکوفایی دست یابد.

این مقام عالی‌رتبه وزارت ارشاد گفت: با در نظر گرفتن امکانات و کمک‌های مالی و ارائه وام‌ به اهالی چاپ می‌توان این صنعت را توسعه داد و در عین حال دولت نیز باید امکاناتی که از لحاظ چاپ در کشور وجود دارد که امکانات خوبی به شمار می‌روند در اختیار این صنف قرار دهند حتی بنده نیازی نمی‌بینم که برخی از آنها را به کشور وارد کنیم.

وی اضافه کرد: معتقدم برای واردات محصولات چاپی باید محدودیت‌هایی را ایجاد کنیم تا این صنعت بتواند به رشد و شکوفایی دست یابد.

جنتی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه معافیت مالی چاپخانهداران به کجا انجامید، عنوان کرد:این مهم از جمله کارهایی است که وزارت ارشاد از وزارت اقتصاد و دارایی آن دنبال میکند حتی جلساتی را با سازمان امور مالیاتی برپا و تا کنون گامهای خوبی را برداشتیم به گونهای دیگر تفاهمنامهای میان وزارت ارشاد و سازمان امور مالیاتی در حال امضا است که ما بر روی برخی از موضوعات دقت نظر بیشتری داریم که آن نیز در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.