رایزن فرهنگی ایران در اتریش تعیین شد

به گزارشافکارنیوز،صبح پنج شنبه ۲۸ اسفند ماه، مراسم سال جدید شمسی با حضور محمدرضا وصفی رایزن فرهنگی کشورمان در اتریش و دکتر سلیمان الهربیش مدیر عامل صندوق اوپک(the OPEC fund for international development) و ۱۲۰ تن از کارکنان این مرکز بین‌المللی در شهر وین طی مراسمی به صورت رسمی و ویژه برگزار شد.

در این گردهمایی بین المللی، ابتدا گروهی از کارکنان خارجی این مرکز در یک جمع‌خوانی، نوروز را به عنوان یک آیین در حوزه تمدن ایرانی، به حاضران تبریک گفتند و به دنبال آن در خصوص نوروز و آیین آن در حوزه تمدنی ایران، سخنرانی کوتاهی ارائه شد.

مراسم یاد شده به رسم هر سال، به همت جمعی از کارکنان عالی رتبه ایرانی مستقر در این مرکز، تدارک دیده شده بود و تمامی مدیران آن به احترام سال جدید ایرانی در مراسم یاد شده حضور یافتند.

بر اساس این گزارش مراسم سال نو به همت تمامی کشورهای حوزه نوروز با تدارک و هماهنگی سفیر کشور افغانستان در وین – که به شکل دوره‌ای این وظیفه را بر عهده داشت - در مقر سازمان ملل در وین برگزار گردید.
در این مراسم کشورهای حوزه نوروز به معرفی فرهنگ، آداب و رسوم مشترک این حوزه بزرگ تمدنی پرداختند.

محمدرضا وصفی متولد ۱۳۴۳ در تهران و تحصیلکرده دکترای فرهنگ و تمدن است. وی پیش از این مدیریت دفتر تشکل‌ها و مجامع فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده داشت.

وصفی در کارنامه خود حضور در نمایشگاه کتاب و مدیر کمیته بینالملل نمایشگاه کتاب تهران را دارد.