فیلم منتشر نشده از حاج‌ علی آهی

به گزارش افکارنیوز، مرحوم «حاج علی آهی» رئیس هیئت مدیره خانه مداحان اهل البیت علیهم السلام؛ پیرغلام بااخلاص و مهربان، باسواد، با اخلاق و با ادب اهل‌بیت(ع) و پرچمدار عرصه ستایشگری بود. او سال‌ها نزد علمای بزرگ تلمذ کرده و در عرصه شعر و مداحی صاحب‌نظر بود. استاد آهی که ۸۷ سال داشت، مدتی بود که به‌‌دلیل بیماری در منزل بستری بود.

این پیرغلام اهل‌بیت(ع) که تا روزهای آخر عمر خود همچنان به شاگرد پروری و تربیت مداحان جوان و حضور در جلسات هفتگی خانه مداحان و بیان نکات آموزشی مشغول بود و همواره در این مجالس باوقار جلوی در می‌نشست و خود را صاحب عزا می‌دانست و در مصیبت اهل‌بیت عصمت و طهارت اشک می‌ریخت. این چهره نام‌آشنای عرصه ستایشگری روز گذشته پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۸۷سالگی در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد به دیدار یار شتافت و به ارباب بی‌کفنش حضرت سیدالشهدا(ع) ملحق شد.

یکی از اقدامات مرحوم حاج علی آهی حضور در منزل پیرغلامان و عیادت و ملاقات با آنان بود که این سنت حسنه بعدها تبدیل به یک رویه شد و از سوی نهادهای فرهنگی دیگر نیز به عناوین مختلف پیگیری شد و به دنبال آن برنامه‌هایی همچون تجلیل از پیرغلامان نیز برگزار شد.

در ادامه فیلمی از مرحوم «حاج علی آهی» و حاج علی ترابی را که در منزل یکی از پیرغلامان حاضر شده و استاد آهی به نکاتی در تفسیر آیات قرآن اشاره می‌کند، مشاهده می‌نمایید:
فیلم