به گزارش افکارنیوزبه نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، بهرام عظیمی افزود: طی این چندسال که بخش ملی و بین الملل کنار هم برگزار می شد، بخش ملی مهمتر به نظر می رسید و بخش بین الملل دیده نمی شد.

وی یادآور شد: وقتی لفظ بین المللی را برای جشنواره فجر به کار می بریم انتظار داشتیم چند مهمان خارجی ببینیم اما نمی دیدیم.
کارگردان فیلم تهران ۱۵۰۰ توضیح داد: میهمانان خارجی و رنگ و بوی آثار حاضر در بخش بین الملل فجر نشان می دهد که این جشنواره در حال نزدیک شدن به هویت بین المللی خود است. این اتفاق مثبتی است که دیگر این جشنواره در دل یک جشنواره ملی گم نمی شود.

وی درباره رویکرد جشنواره فیلم فجر در بخش بین الملل اظهار کرد: ترجیحم این است که رنگ و بوی جشنواره فجر دینی و اخلاقی باشد و هر فیلمی اجازه شرکت در این جشنواره را نداشته باشند.
عظیمی ادامه داد: ایران و جشنواره فجر می تواند یک بازار و درآمد برای فیلم های اخلاقی و دینی باشد. در حال حاضر برنده شدن برای بسیاری از فیلمسازهای مطرح دیگر فایده ای ندارد؛ بنابراین می توان بازار رقابتی بین فیلم های اخلاقی، دینی و خانوادگی ایجاد کرد.

کارگردان پویانمایی «تهران ۱۵۰۰» در پایان سخنانش بیان کرد: دعوت از فیلمسازان و عوامل فیلم خیلی مهم است تا به ایران بیایند و با فیلمسازان ایرانی صحبت کنند. از این طریق فیلمسازان خارجی متوجه بازار رقابتی جدید در کشورمان می شوند و می دانند کشور ایران صاحب تفکر خاصی است.