در نخستین یادواره شهدای «فاطمیون» چه میگذرد

به گزارش افکارنیوز، نخستین یادواره «فاطمیون» شهدای مدافع حرم، از ساعاتی قبل در سالن صبا صداوسیمای خراسان رضوی آغاز شده است.

از چهره‌های مطرح فرهنگی، هنری و کشوری حاضر در این مراسم می‌توان به حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان سینمای دفاع مقدس، محمدکاظم کاظمی شاعر افغانستانی و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران، عفت شریعتی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مصطفی صابرخراسانی شاعر اهل بیت(ع)، مهدی سلحشور مداح اهل بیت(ع)، امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی اشاره کرد.

در ادامه این مراسم صابر خراسانی شاعر اهل بیت به شعرخوانی پرداخت و نیز کلیپی مربوط به شهدای فاطمیون و خانواده‌های آن‌ها پخش شد.

بر اساس این گزارش در ادامه از پرچم گنبد و بارگاه منور حضرت زینب(س) و جلیقه و لباس شهید مدافع حرم «ابوحامد» رونمایی شد.

فاطمیون نام انتخابی جمعی از افغانستانیهای دلاور است که با شنیدن خبر تهدید شدن حرم امن اهلبیت(س) در سوریه، خانه و کاشانهشان را رها کردهاند و امروز مدافعان حرم شدهاند؛ مدافعان حرمی که ارادت و دلبستگیشان به خاندان اهلبیت(ع) را با خونهای داغ و گرم ریختهشان بر سرزمین شام اثبات کردهاند.