شریف سازش را فروخت؛ موسسه هنرمندان پیشکسوت جشن تولد می‌گیرد

به گزارش افکارنیوز، مرگ هنرمندان پیشکسوت. آنان که بی صدا می‌میرند. آنان که پرصدا در مراسم تشییعشان شرکت می‌کنند. سخنرانی می‌‌کنند و از خوبی‌هایِ رفتگان می‌گویند. شیک‌ترین لباس‌ها را در مراسم تشییع بر تن می‌کنند. حالتی بغض‌آلود به خود می‌گیرند. سخنران نخست از سخنران پَسین و سخنران پَسین از سخنران پیشین کمال سپاس را دارد.
پیشترها نیز بر بالینِ هنرمندِ رفته از دنیا حاضر شده و عکسی به یادگار با او می‌گیرند. جویایِ حال و احوالش هم شده‌اند؛ اما دریغ از پرسشی درباره‌ی بیمه، اوضاع مالی و هزینه‌های درمان. آنان به هدفشان رسیده‌اند؛ عکس یادگاری را گرفته‌اند تا بعدها مدعیان رسیدگی نکردن به اوضاع هنرمندان را با همین عکس‌ها ساکت کنند.
روز – داخلی - نشست «گفتمان ضرب اصول»
فروغ بهمن‌پور روزنامه نگار و پژوهشگر موسیقی میکروفن را می‌گیرد و توضیحاتی درباره اوضاعِ کنونی فرهنگ شریف بیان می‌کند.
بهمن‌پور می‌گوید: چندی است که فرهنگ شریف در بستر بیماری است و مدتی هم در بیمارستان بستری بود. چند روز پیش که به عیادت ایشان رفته بودم به من گفت که پیگیر وضعیت بیمه من باش. برای همین منظور با علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد تماس گرفتم که موفق به صحبت با ایشان نشدم.
این روزنامه‌نگار ادامه می‌دهد: با پسرِ آقای مرادخانی تماش گرفتم و موضوع را به او گفتم. صحبت کردن با او هم به جایی نرسید.
این روزنامه نگار تاکید می‌کند: فرهنگ شریف مجبور شده برای تامین مخارج درمانش، سازش را بفروشد. دکتر مفاخری برای کم کردن هزینه‌های درمانی فرهنگ شریف او را به خانه منتقل کرده و تیم پزشکی در خانه شریف، او را ویزیت می‌کنند.
در جلسه «گفتمان ضرب اصول» که اهالی موسیقی برای بررسی و نقد عملکرد ۱۵ ساله خانه موسیقی گرد هم آمده‌اند؛ انتقادهای بسیاری به اوضاع کنونی خانه موسیقی وارد می‌شود. خیلی‌ها معتقدند که هیئت مدیره خانه موسیقی باید استعفا بدهد.
بهمن پور که بغضی در صدایش گیر کرده، می‌گوید: مسئولان خانه موسیقی امروز که فرهنگ شریف به کمک نیاز دارد، سراغی از او نمی گیرند. خانه موسیقی و علی مرادخانی بداند که خدایی نکرده اگر شریف بمیرد، آنان حق ندارند بر بالین او حاضر شوند و هر کدام جداگانه به سخنرانی بپردازند و از همدیگر تشکر کنند.
روز – خارجی – باغی زیبا
موسسه هنرمندان پیشکسوت برای هنرمندان متولد خرداد جشن تولد گرفته است. همه دور هم جمعند و میزی پر از خوراکی‌ها گسترده شده است. مسئولان موسسه هنرمندان پیشکسوت از حمایت‌های مادی و معنوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسسه هنرمندان پیشکسوت تشکر می‌کنند.
بی‌شک هنرمندان حاضر در این مراسم از مشکلات فرهنگ شریف بی‌اطلاعند. اما آیا مسئولان موسسه هنرمندان پیشکسوت هم بی‌اطلاعند؟ این موسسه متولی اصلیِ رسیدگی به امور پیشکسوتان هنر است.
البته موسسه هنرمندان پیشکسوت این روزها بیشتر وقت خود را صرف برگزاری جشن‌های تولد می‌کند.
روز – خارجی – نقاط مختلف ایران
فرهنگ شریف براثر مشکلات مالی و برای تامین مخارج درمانش تارِ خود را می‌فروشد. هنرمندان پیشکسوتِ موسیقی نواحی در گوشه و کنار این مملکت در بستر بیماریند و کسی نیست مخارجشان را تامین کند. برخی از هنرمندانِ پیشکسوت در نقاط دورافتاده ایران، مرده‌اند و خانواده‌هایشان بی‌سرپرست و بی حقوق درمانده‌اند. برخی از هنرمندان در حسرت داشتن بیمه‌ای به هر مسئولی شرح حال می‌برند.
روز – خارجی – باغی زیبا
موسسه هنرمندان پیشکسوت مشغول گرفتن جشن تولد برای هنرمندان متولد خرداد است.
به راستی اگر این هنرمندان بدانند که هم‌صنفشان در بستر بیماری نه بیمه دارد و نه هزینه‌های درمانش تامین می‌شود؛ آیا باز هم حاضر می‌شوند در چنین جشنی شرکت کنند؟
بی شک هنرمندانی که در این جشن تولدها حاضر می‌شوند از اوضاع وخیم هنرمندانِ دیگر خبر ندارند. آنان نمی‌دانند که شرکتشان در جشن تولدها تنها رزومه کاری مسئولان موسسه هنرمندان پیشکسوت را پر می‌کند. جالب‌تر این که حامی اصلی این موسسه در این روزها؛ علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
روز – داخلی – آسانسور
فرهنگ شریف در آسانسور دست فروغ بهمن‌پور را می‌گیرد و نداشتن بیمه‌اش را به او گوشزد می‌کند تا یک روزنامه‌نگار پیگیر کارِ بیمه‌اش باشد.
روز – داخلی – بیمارستان
فرهنگ شریف در بستر بیماری است.