اعاده حیثیت از عضو کلوب صهیونیستی روتاری توسط وزارت ارشاد؟!

به گزارش افکارنیوز، مرتضی نوریانی از اعضای کلوب صهیونیستی روتاری بود که در مراسمی قرار است امروز از کتاب زندگی او به عنوان یک خادم فرهنگی در عرصه چاپ رونمایی شود.

روتاری، نام سازمانی بود که به عنوان بازوی اقتصادی صهیونیسم جهانی فعالیت می‌کرد. این سازمان، یکی از مولودهای کودتای ۲۸ مرداد در دوران پهلوی دوم محسوب می‌شود. روتاری در آن دوران سعی داشت با جمع‌آوری سرمایه‌داران وابسته به کانون‌های صهیونیستی به نوعی مراکز اقتصادی و تولیدی را در انحصار خود درآورد.

طرح اصلی کلوب‌های روتاری، علاوه بر متشکل نمودن زنجیره‌ای سرمایه‌داران یادشده و کانالیزه کردن سرمایه‌های آنان، خارج نمودن منابع مالی و اقتصادی ایران و سرازیر کردن آن به بانک‌های آمریکا و اسرائیل بود. «مرتضی نوریانی» هم از اعضای اصلی این کلوب بود که ثروت‌های کلانی را که طی سال‌ها از مردم ایران غارت کرده بودند به حساب‌های خود درخارج کشور واریز می‌نمودند.
اما اتفاق تعجب برانگیز این است که زندگی‌نامه این صهیونیست، در قالب کتاب با عنوان «خدمت به فرهنگ ایران» توسط «پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» تدوین شده است. مراسم رونمایی این کتاب نیز قرار است امروز با حضور مدیرکل دفتر چاپ وزارت ارشاد و جمعی دیگر از مدیران فرهنگی، در کتابخانه ملی برگزار شود.

همچنین، پیش از این در مجموعه کتاب‌های «معماران تباهی» به فعالیت‌های «نوریانی» پرداخته شده است. علاوه بر این روزنامه کیهان نیز در صفحه پاورقی روزنامه، کلوب صهیونیستی روتاری و وی را معرفی نموده بود.

لازم به یادآوری است، نوریانی به عنوان موسس بنیاد خیریه نوریانی به همراه دکتر منوچهر اقبال نخست وزیر، نصرالله معینیان رئیس دفتر دربار و محمدجعفر بهبهانیان رئیس املاک پهلوی در سال ۱۳۵۱ بنیاد به اصطلاح نیکوکاری نوریانی را تأسیس کرد.