هدف ایجاد گروه‌های تکفیری چیست؟

به گزارشافکارخبر، سردار علی نصیری عصر امروز در چهارمین یادواره شهدای شهر رودهن در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، ضمن گرامی‌داشت سالروز بازگشت آزادگان هشت سال دفاع مقدس به میهن اسلامی و تبریک دهه کرامت اظهار داشت: امروز آزادگان هشت سال دفاع مقدس بر گردن همه ما حق دارند و باید قدردان جان‌فشانی‌های آنها باشیم.

وی با بیان اینکه امروز باید توجه جدی به گفتمانی داشته باشیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده است، افزود: این گفتمان و نرم‌افزار فکری انقلاب، مدیون اندیشه‌ها و تفکرات امام خمینی(ره) است.

*انقلاب اسلامی با گفتمان امام(ره) معنا گرفت

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در ۳۶ سال گذشته با گفتمان امام راحل معنا پیدا کرد، گفت: کشور ما نسبت به سال‌های قبل از انقلاب با نرم‌افزاری فکری امام(ره) متحول شد.

نصیری ادامه داد: این گفتمان درون خود یک حرکت و تحول اسلامی و دینی را به همراه داشت، اما نه از آن جنسی که ما در قبل از انقلاب اسلامی تجربه کردیم؛ چراکه امام راحل بعد از انقلاب، اسلام را به‌عنوان اسلام ناب محمدی(ص) نامیدند.

وی با بیان اینکه این اسلام ناب درون خود مطالب بسیار مهمی به همراه دارد، تصریح کرد: در این اسلام قرآن، عترت و فرهنگ عاشورایی وجود دارد؛ فرهنگ عاشورایی در اسلام به معنای آن است که اگر ظلمی به کسی شود، نباید برابر آن سکوت کرد.

*گفتمان امام(ره) انقلاب را از فراز و نشیب‌ها نجات داد

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با اشاره به اینکه اسلام بعد از انقلاب هیچ جایگاهی برای رژیم غاصب صهیونیستی نداشت، بیان کرد: اسلام بعد انقلاب یعنی اینکه هر کجایی از منطقه و جهان اسلام ظلمی صورت بگیرد، سکوت مقابل آن جایز نیست و باید برای حفظ دستاوردها ایثار و ازخودگذشتگی داشته باشیم که این همان اسلام ناب به‌حساب می‌آید.

نصیری ادامه داد: دشمنان اسلام در طول ۳۶ سال انقلاب تاکنون توطئه‌ها و فتنه‌های زیادی را ایجاد کردند که مهم‌ترین آن هشت سال دفاع مقدس بود؛ نرم‌افزاری فکری امام راحل برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود که با مردم و رهبری درآمیخته شد و این معجونی به‌حساب می‌آید که ۳۶ سال انقلاب را به همراه خود در مسیر اصلی پیش برده و از فراز و نشیب‌ها عبور داده است.

وی افزود: اساس حرکت انقلاب اسلامی، گفتمان و اندیشه‌های امام راحل بود و دشمنان تمام سعی خود را کردند تا این گفتمان در جامعه اسلامی نهادینه نشود؛ در گذشته انقلاب‌های زیادی وجود داشت که امروز باید آنها را در موزه پیدا کرد، چراکه اثری از این انقلاب‌ها باقی نمانده است.

*جنگ تحمیلی؛ بزرگترین ایثار مردم برای حفظ دستاوردهای انقلاب بود

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با بیان اینکه دشمنان بر این خیال بودند که انقلاب اسلامی دچار سرنوشت دیگر انقلاب‌ها می‌شود، گفت: این موضوع هیچ‌گاه رخ نداد و نرم‌افزار انقلاب اسلامی باعثتحول بنیادین در کشور شد.

نصیری تصریح کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردیم که مردم از گفتمان امام راحل به‌عنوان یک مسیر استفاده کردند و امروز هر آنچه به دست آوردیم به برکت ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی است.

وی با تأکید بر اینکه در برهه کنونی جوانان باید توجه بیشتری به ایثار و فداکاری شهدا در جنگ هشت سال دفاع مقدس داشته باشند، بیان کرد: جنگ تحمیلی بزرگترین ایثار و ازخودگذشتگی مردم نسبت به آنچه از انقلاب به دست آوردند، بودند؛ ما در جنگ هشت ساله برابر دنیای کفری مقاومت کردیم که تمام امکانات خود را برای نابودی انقلاب اسلامی به کار گرفته بود.

*دفاع مقدس؛ اوج دلدادگی مردم به امام(ره) و انقلاب

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با اشاره به اینکه رزمندگان ایرانی با دستان خالی مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند، ادامه داد: جنگ هشت سال دفاع مقدس، اوج دلدادگی مردم نسبت به اسلام و امام راحل بود.

نصیری با بیان اینکه جنگ تحمیلی اوج حرکت روبه رشد مردم ایران بود، افزود: اگر نگاهی به وصیت‌نامه شهدای هشت سال دفاع مقدس داشته باشیم، مشاهده می‌کنیم که آنها همچون رزمندگانی که در واقعه کربلا بودند، رجزگویی می‌کردند؛ شهدا حاضر بودند که بارها در مسیر شهادت حرکت کنند.

وی تصریح کرد: موضوعی که امروز دشمن بر روی آن هراس دارد، گفتمان انقلاب اسلامی است؛ این گفتمان همچون قله دماوندی بوده که از هر طرف به آن نگاه شود، دارای عظمت و بزرگی است و دشمنان به دنبال نابودی این عظمت هستند.

*تبدیل گفتمان امام راحل به مقاومت در منطقه

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با اشاره به اینکه امروز دشمنان در بحثمسائل هسته‌ای، تنها موضوع هسته‌ای را دنبال نمی‌کنند، گفت: دشمنان بارها اعتراف کرده‌اند که اصلاً نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال بمب هسته‌ای نیست؛ چراکه می‌دانند این موضوع در اسلام معنایی ندارد.

نصیری ادامه داد: امروز بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، دشمنان با پیگیری مسائل هسته‌ای درصدد نفوذ خود به داخل نظام اسلامی هستند؛ امروز گفتمان انقلاب اسلامی به نرم‌افزار مقاومت منطقه تبدیل شده و تنها به مرزهای داخلی خود محدود نشده است.

وی با بیان اینکه تفکر امام راحل تبدیل به نرم‌افزار مقاومت در منطقه شده است، بیان کرد: محتوای این نرم‌افزار واقعه کربلاست، یعنی تا آنجایی که باید مقاومت کنیم و از شهادت هراسی نداشته باشیم؛ جانبازی در این مسیر باعثافتخار و پدر و مادر شهید شدن مدال شجاعت است.

*حرکت روبه رشد کشورهای منطقه با الگوگیری از گفتمان انقلاب اسلامی

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران اضافه کرد: این مسیر اوج افتخار و در نهایت پیروزی است که شهدای آن به امامزادگان عشق تبدیل می‌شوند؛ چراکه در مسیر روبه جلو گام برداشتند و امروز برای اینکه از ذلت دور شویم باید در این مسیر حرکت کنیم.

نصیری گفت: امروز کشورهای منطقه با الگوگیری از گفتمان انقلاب اسلامی در همین مسیر حرکت و مقابل نظام سلطه ایستادگی می‌کنند؛ قطعاً ایستادگی مردم، پای اصول انقلاب و اهداف نرم‌افزار تفکر امام راحل است و به همین خاطر همواره در فتنه‌ها و سختی‌ها همچون موجی عظیم از آنها عبور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز وارد جنگ فرهنگی با دشمن شده‌ایم، بیان کرد: جنگ نرم خطرناک‌تر از تمام فتنه و جنگ‌هایی است که در طول ۳۶ سال گذشته تجربه‌ کرده‌ایم؛ چراکه دشمنان در این جنگ به دنبال تغییر نرم‌افزار انقلاب اسلامی و امام راحل هستند.

*جنگ فرهنگی گروه‌های تکفیری مقابل اسلام / ضربه به گفتمان انقلاب با تحریف شخصیت امام(ره)

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با بیان اینکه در جنگ امروز آتش دشمن از توپ و اسلحه نیست، تصریح کرد: آنها برای تغییر تفکر امام راحل از هر ابزاری استفاده می‌کنند و امروز ایجاد گروه‌های تکفیری به نوعی حرکت فرهنگی دشمن با استفاده از ابزارهای نوین مقابل اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی به‌حساب می‌آید.

نصیری ادامه داد: دشمنان به دنبال این هستند تا به تفکری که وحدت و انسجام را در بین مسلمانان ایجاد کرده، آسیب بزنند و بین شیعه و سنی اختلاف‌افکنی کنند؛ این مسائل در دستور کار دشمن قرار دارد.

وی افزود: موضوع دیگری که در این خصوص مهم به‌حساب می‌آید، تحریف شخصیت امام راحل است؛ موضوعی که مهم‌ترین بحثمقام معظم رهبری در سخنان مراسم ارتحال امام خمینی(ره) خردادماه امسال بود؛ تحریف تفکر امام راحل یعنی تحریف تمام دستاوردهای بعد از انقلاب اسلامی تاکنون است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با تأکید بر اینکه دشمنان می‌خواهند شعار اصلی ملت مسلمان که استکبارستیزی است را کمرنگ کنند، بیان کرد: امروز باید توجه و دقت داشته باشیم تا نسل جدید انقلاب اسلامی مورد هجمه‌های دشمن قرار نگیرند.