مهم‌ترین ویژگی زنده‌یاد «حسن دانش»

به گزارش افکارخبر، «رحیم خاکی» قاری بین المللی قرآن کریم، ضمن تسلیت درگذشت برخی از اعضای کاروان نور در فاجعه منا، اظهار داشت: این فاجعه دردناک و تلخ قلب همه ملت ایران به ویژه جامعه قرآنی را داغدار کرد؛ ما در این فاجعه افرادی را از دست دادیم که شاید دیگر در تاریخ تلاوت کشورمان تکرار نشوند.

وی با بیان اینکه فاجعه‌ای که در منا رخ داد یک اتفاق ساده نبود، گفت: در این فاجعه هزاران مسلمان جان خود را از دست دادند؛ اگر مسئولان عربستان اندک دقتی می‌کردند یا حتی امدادرسان‌ها آب خنک بر روی جمعیت می‌پاشیدند، به طور حتم این فجایع اتفاق نمی‌افتاد.

خاکی با اشاره به درگذشت «حسن دانش» قاری بین‌المللی کشورمان، خاطر نشان کرد: من زمانی که حسن نوجوان بود او را می‌شناختم و در اولین سفر حج با او همراه بودم. او از استعداد خوبی برخوردار بود و همیشه سعی می‌کرد تلاوت‌های فاخری اجرا کند.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم ادب و اخلاق قرآنی را مهم‌ترین ویژگی زنده‌یاد حسن دانش عنوان کرد و افزود: سال گذشته که به مسابقات قرآن یزد رفتم او همواره مرا همراهی می‌کرد در حالی که می‌توانست به کارهای خود برسد اما محبت بی‌دریغ و قلب رئوف او موجب شد در تمامی اوقات در این سفر مرا همراهی کند.

وی با بیان اینکه حسن دانش توانایی کسب رتبه در مسابقات سراسری قرآن را در سال های قبل داشت، گفت: زنده‌یاد حسن دانش صدای خوبی داشت اما گاهی در مسابقات بدشانسی می‌آورد اما امسال با تلاش‌های مکرر توانست رتبه نخست مسابقات کشوری اوقاف و پس از آن مقام نخست مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشورمان را کسب کند.

این قاری بین‌المللی در ادامه افزود: وقتی زنده‌یاد دانش، امسال مقام نخست مسابقات بین‌المللی قرآن را کسب کرد خیلی خوشحال بود اما در کنار این خوشحالی خدا به او آرامشی داده بود که برایم قابل تحسین بود. او هیچ‌گاه به خود مغرور نشد و همیشه مثل قبل با سایر رقبا برخورد می‌کرد.

خاکی با اشاره به اینکه حسن دانش آرامش خاصی داشت، گفت: زنده‌یاد دانش در کنار متانت آرامش خاصی هم داشت و هر بار که مرا می‌دیدم پیشانی‌ام را می‌بوسید و اظهار لطف می‌کرد. فقدان این عزیز واقعا برای ما غیر قابل باور و ناراحت‌کننده است.

وی با بیان اینکه تلاوت‌های حسن دانش با تبحر خاصی اجرا می‌شد، خاطر نشان کرد: او با وجود سن کم توانمندی‌های خوبی داشت و اگر اکنون در میان ما بود می‌توانست آینده درخشانی در عرصه‌های قرآنی داشته باشد چرا که انگیزه لازم را داشت و می‌توانست در راه پیشرفت گام‌های بلندی بردارد.

قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به اینکه شهادت قاریان برتر کشورمان در فاجعه منا باید توان جوانان ما را در ادامه راه این عزیزان تقویت کند، گفت: امیدواریم با رجعت این عزیزان در حرکت به سوی اهداف متعالی و توسعه فرهنگ قرآنی استوارتر باشیم.