ویژه‌های شبکه سه برای ماه محرم

به گزارشافکارخبر،ویژه برنامه‌های شبکه سه سیما برای ایام محرم به شرح زیر ارائه می شود:

مجموعه «منظومه بیداری»، در ۱۳ قسمت ۴۵دقیقه ای به تهیه‌کنندگی هادی پور حامدی، با موضوعاتی چون ایثار و شهادت و با بهره‎گیری از مفاهیم قیام عاشورا و ارتباط آن با دفاع مقدس تلاش می‎کند واقعه عظیم عاشورا را سرلوحه کار خود قرار دهد و فرهنگ عاشورایی را در جامعه نهادینه کند. منازل و اشارات عزاداری گروه های مختلف شغلی و صنفی، کلام بزرگان، گزارش های مردمی و شعر عاشورایی از بخش های دیگر برنامه است که از پنجشنبه ۲۳ مهر هر شب ساعت ۲۰ از شبکه سه سیما پخش می شود.

برنامه «طریقت» به شخصیت های اثرگذار واقعه عاشورا، اولیا و اشقیا می پردازد. «طریقت» کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی در ۱۳ قسمت ۲۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی علی جهانبخش است که صفات بارز این شخصیت ها در فضای موشن گرافیک کارشناسی خواهد شد. این برنامه از جمعه دوم محرم ساعت ۲۱:۴۰ روانه آنتن شبکه سه خواهد شد.

برنامه «چکامه» کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی در ۱۰ قسمت ۴۰دقیقه ای به تهیه کنندگی رضا جودی و کارگردانی مسعود شامحمدی است که به گفت‎وگو با شخصیت های هنری و فرهنگی می پردازد که در آفرینش هنری‌شان ارتباط مستقیمی با امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و قیام عاشورا داشته اند. گفت‎وگو با شخصیت ها در این برنامه بر عهده علی میرمیران است.

«چکامه» از چهار شنبه ۲۲ مهر ماه(هر شب ساعت ۲۳:۱۵ پخش می شود.

سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین رفیعی در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای هر روز ساعت ۱۶ و همچنین حجه الاسلام والمسلمین میرباقری در ۱۳ قسمت ۴۰دقیقه ای، هر روز ساعت ۶:۱۵ صبح درباره محرم و مسائل اجتماعی روز پخش می شود.

مداحی سید مهدی میرداماد در ۱۳ قسمت ۱۰دقیقه ای هر روز ساعت ۱۳، مداحی حاج علی انسانی در ۱۳ قسمت ۱۰دقیقه ای بعد از خبر ساعت۲۲ و همچنین مداحی های دیگر مداحان هر روز قبل از خبر ورزشی عصرگاهی، ساعت ۱۸:۳۰روانه آنتن شبکه سه سیما می شود.

ارتباط زنده با مراکز استان‌ها در خصوص مراسم عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین پخش عزاداری های حسینی با هدف ترویج عزاداری های سنتی از جمله برنامه‌هایی است که واحد پخش شبکه سه سیما در کنار سایر برنامه‌های مناسبتی این ایام آماده کرده است.

«سمت خدا» که هر روز به موضوعاتی از قبیل تفسیر قرآن کریم و زندگی پربرکت و سیره ائمه اطهار می پردازد، با فرارسیدن ایام شهادت سالار شهیدان هر روز موضوعات خود را با مباحثعاشورا و ریشه‌های این نهضت و اهداف حماسه حسینی برای بینندگان پخش خواهد کرد. پرسش و پاسخ درباره قیام عاشورا از دیگر موضوعاتی است که «سمت خدا» به آن می پردازد.

این برنامه کاری از گروه فرهنگ ومعارف شبکه سه سیما به تهیه کنندگی سید عبدالمجید رکنی است که هر روز بجز پنج شنبه و جمعه ساعت ۱۳:۳۵ از شبکه سه سیما به طور زنده پخش می شود.

برنامه «احسان ماندگار» در قسمت های ۲۰ دقیقه ای مراسم هایی که هر ساله از طرف سازمان اوقاف با موضوع بصیرت حسینی در مرقد مطهر امامزادگان برگزار می شود، در دهه اول محرم روانه آنتن شبکه سه می کند.

برنامه «در آستان خورشید» کاری از واحد پخش شبکه سه سیماست که در ۱۰ برنامه ۶۰دقیقه ای به تهیه کنندگی مهدی زمانی بیدختی ارتباط با کربلای معلی را به صورت زنده به تصویر می کشد.

برنامه «پرده عشاق» در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی سید علی احمدی در گروه فرهنگ و معارف تهیه شده است. «پرده عشاق» پاتوقی برای حضور دینی – مذهبی در میدان امام حسین(ع) است، که با بر پایی خیمه هایی در حوزه های مختلف به هنرهای عاشورایی، سبک زندگی حسینی، شهدای انقلاب، آثار هنرمندان، غرفه کودک و بحثآشنایی با فرقه های انحرافی می پردازد. این برنامه در این ایام هر روز ساعت ۱۸:۳۰ پخش می شود.

مراسم شیرخوارگان حسینی از مصلای امام خمینی(ره) در روز جمعه ۲۴ مهر ماه مصادف با دوم محرم به مدت ۹۰دقیقه به صورت زنده از ساعت ۹صبح از شبکه سه سیما پخش می شود.

گروه اجتماعی شبکه سه سیما در برنامه های عصرگاهی امروز و مردم چی میگن هر روز موضوعات خود را با مباحث عاشورایی و حماسه حسینی همراه خواهدکرد.