چرا زیبا بروفه با سینما قهر کرده است؟

به گزارشافکارخبر،زیبا بروفه بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص حال و هوای این روز‌های سینما و دافعه روزافزون مخاطبان از دیدن بسیاری از فیلم‌های سینمایی گفت: من جواب سؤال شما را باید به عنوان کسی که اصلاً سینما را نمی‌شناسد، بدهم. چون اینقدر در این سال‌ها با سینما بیگانه بودم که نه سینما و نه جشنواره رفتم. دلیل آن هم واضح است، بسیاری از بازیگران هم دوره من با پیشنهادات خوب بسیار کمی روبرو شدند، پس به شخصه با فضای سینما قهر و از آن دلخور بودم به این خاطر جوابی برای گفتن ندارم.

وی از تمایلش برای دیدن فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» بعد از سال‌ها دوری از سینما، گفت و این‌گونه بیان کرد: اگر تمایل به دیدن فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» دارم، اول سازنده‌های آن از دوستان خوب من هستند دوم از اطرافیان سینما رو شنیدم که فیلم خوبی است. سوم اینکه به خودم گفتم اگر قرار است بعد از سال‌ها به سینما بروی، حداقل یک فیلم خوب ببین.

بروفه در مورد کمبود معرفی بازیگران ماندگار طی چند سال گذشته تا به امروز و تکرار شدن یک بازیگر در فیلم‌های مختلف اظهار داشت: تکراری بودن بازیگر در پروژه‌های مختلف به خاطر نبود یا کمبود بازیگر است و دوم اینکه وقتی سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده خوب در سینما نباشد، به ناچار هر کسی اجازه ورود به سینما پیدا می‌کند و به محض اینکه بتواند سرمایه‌ای بیاورد و مراودات این چنینی انجام دهد، مشغول به فعالیت گسترده خواهد شد. در این زمینه چیز‌هایی می‌شنوم که جالب است. به عنوان نمونه برخی افراد که قصد بازیگری دارند، قبل از حضور در فیلم به عنوان سرمایه‌گذار وارد می‌شوند و بعد بازی می‌کنند. این اخبار خوشایندی نیست و امیدوارم دروغ باشد اما بعید می‌دانم.

وی افزود: تا زمانی که یک فرد تخصص و تجربه فعالیت در سینما را ندارد و عاشق این حرفه نیست و فقط به صرف دیده شدن و معروفیت و محبوبیت فعالیت کند، خبر‌هایی مانند چیزی که در رسانه‌های اجتماعی می‌شنویم به گوش ما می‌رسد. به عنوان نمونه فلان شخص بعد از دو سکانس بازی کردن خود را بازیگر می‌نامد و دنبال کننده‌های زیادی را در رسانه‌های اجتماعی به دست می‌آورد و بعد می‌گذارند و می‌روند و در واقع اسم یک جامعه هنری را زیر سؤال می‌برند. این چنین موضوعاتی برای من بازیگر دردناک و نا‌خوشایند است، باید جلوی آدمی را که هنر‌پیشه نیست و به عنوان هنر‌پیشه شناخته می‌شود و حرف از سینما زده و با کار‌های خود با آبروی سینما به نوعی بازی می‌کنند، گرفت.

این بازیگر از دل مشغولی‌ها و دغدغه‌های این روز‌هایش گفت: مشکل و دغدغه‌ خاصی نیست. شاید به یک نوع آرامش رسیدم، این روز‌ها به خوبی برای من در حال طی‌شدن است؛ چون زمانی که ذهنت را خاموش و تکلیف خود را معلوم می‌کنید و پیش خود می‌گویید تا همه چیز نباشد، نیستم؛ بنابراین فرصت بیشتری را برای رسیدن به دیگر کار‌های شخصی پیدا می‌کنید. زمانی که به کار‌های دلخواهتان می‌رسید، به آرامش دست پیدا می‌کنید. در حال حاضر مدتی است، فارغ از دنیای بیرونی و تلویزیون، ‌ سینما و حتی اخبار و شاید در یک نوع زندگی بدوی در کیش و دور از تهران زندگی می‌کنم.