«شاهزاده روم»، به رویت رهبر انقلاب رسیده است

به گزارشافکارخبر،حامد جعفری، تهیه‌کننده فیلم انیمیشن «شاهزاده روم» در مورد این اثر گفت: این کار در مدت پانزده ماه ساخته شده و به رویت رهبر انقلاب نیز رسیده است. «شاهزاده روم» در کشورهای لبنان، عراق و کویت اکران داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد بعد از ساخت این اثر، کارهای بهتری را در این زمینه با کیفیت بالاتر شاهد باشیم.

جعفری همچنین در مورد اکران فیلم‌های انیمیشن در جشنواره فجر، بیان کرد: باید به انیمیشن در جشنواره فیلم فجر به عنوان تخصصی‌ترین جشنواره در این حوزه نگاه ویژ‌ه‌ای شود و انیمیشن را جدی‌تر بگیریم تا در این حوزه پیشرفت داشته باشیم. نمی‌شود ما یک صنعت را برای کشور بخواهیم، بعد حاضر نباشیم برای آن هزینه کنیم.

جعفری در ادامه در مورد بحثاکران انیمیشن در کشور بیان کرد: ما در مورد اکران پویانمایی، به عنوان نماینده سینمای کودک و نوجوان، باید توجه خاص داشته باشیم. اگر اولویت پخش در هر بازه اکران با انیمیشن باشد، اتفاق بهتری خواهد افتاد.

وی ادامه داد: ما برای اکران «شاهزاده روم» آنقدر در صف اکران ماندیم که ترجیح دادیم، این فیلم را در گروه آزاد اکران کنیم. در حقیقت مخاطب اصلی ما، کودک و نوجوان هستند که نباید آن‌ها نادیده گرفته شوند.

تهیه کننده اثر «شاهزاده روم» ‌در مورد سرمایه‌گذاران این عرصه نیز بیان کرد: اتفاقی در این حوزه رخ داده و آن هم بی‌اعتمادی به این حوزه است که برای سرمایه‌گذاران انیمیشن به وجود آمده. در بعضی از کارهای پویانمایی، تهیه کنندگان هزینه کردند و متأسفانه این کار موفق نبوده است. بعد از این اتفاقات مسلماً سرمایه‌گذاران اعتماد خود را به این حوزه از دست داده‌اند. متولیان این عرصه باید تلاش کنند که روز به روز کیفیت اثرها بالا برود تا اعتماد از دست رفته به این حوزه برگردد و سرمایه‌گذاران ترغیب شود که در این حوزه وارد شوند.

حامد جعفری، در انتها در مورد حضور بینالمللی انیمیشن ایران خاطرنشان کرد: ما میتوانیم چرخهای را در تولید آثار پویانمایی در کشور ایجاد کنیم تا هم از نظر کیفی و هم از لحاظ کمی رشد کنیم. به نظر من این اتفاق خواهد افتاد. چه مسئولان کمک کنند و چه کمک نکنند. شاهزاده روم این زمینه را فراهم کرد که مسئولان کشور مثل آقای ایلبیگی به فکر کمک کردن به این بخش باشند.