افراد سودجو لطمه های سنگینی به حیثیت سینما زده اند
گروه فرهنگ و هنر

– یک بازگیر پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون بهافکارخبرگفت: وجود موارد غیر اخلاقی و سوء استفاده های مالی و … از بازیگران جوان در عرصه سینما به دلیل نبود ضوابط کاری در این بخش است.

حبیب دهقان نسب با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه در عرصه سینما شاهد نبود برنامه ریزی و تسلط روابط بر ضوابط هستیم.

وی افزود: برخی افراد سودجو خارج از این حوزه وجود داشته و فقط دستی بر آتش دارند و برخی دیگر نیز در بطن کار هستند که زمینه های سوء استفاده و پیشنهادهای خلاف اخلاق را مطرح می کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از جوانان کشورمان به حرفه بازیگری علاقه دارند و متاسفانه برخی افراد از علاقه و ذوق و شوق این عده سوء استفاده کرده و با گرفتن مبالغ کلان و همچنین طرح برخی ارتباطات غیر اخلاقی و پیشنهادهای نامناسب زمینه های حضور جوانان را در این عالم فراهم می کنند در حالی که این جوانان تا زمانی که پول دارند و می توانند هزینه ها را پرداخت کنند می توانند در عرصه سینما حضور داشته باشند و در صورت اتمام پول باید از این حرفه خداحافظی کنند.

دهقان نسب بیان کرد: افراد سودجو همچنین با برخی تهیه کنندگان و کارگردانان هماهنگ کرده و بخشی از پول ها را به آنها داده و نقشی به جوانان علاقه مند به این حرفه می دهند و به اصطلاح نقش فروشی می کنند در حالی که این عزیزان فاقد تجربه و دانش و حتی استعداد کافی برای این کار هستند.

این بازیگر با تجربه عنوان کرد: به دلیل رواج چنین مواردی متاسفانه بسیاری از همکاران ما سال هاست بیکار هستند و با وجود داشتن تجربه فراوان نقشی به آنها واگذار نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: وزارت ارشاد، کانون کارگردانان و همچنین بازیگران باید قوانین و قواعد سختگیرانه برای حضور در عرصه سینما بگذارند و افراد خاطی را معرفی کنند تا به تدریج این افراد از حوزه سینما حذف شوند.

وی تاکید کرد: حضور افراد خاطی و سودجو لطمه های فراوان و سنگینی به حیثیت سینما وارد کرده است.

دهقان نسب درباره طرح پیشنهادات بی شرمانه به خانم ها و دختران جوان برای گفتن نقش در سینما گفت: این موارد اصلا بعید و دور از انتظار نیست و بنده هم چنین مواردی را شنیده ام و اگر واقعا این پیشنهادات مطرح می شود خانم ها باید از این افراد بی اخلاق به مراجع قضایی شکایت کنند زیرا ادامه حضور آنها سبب ناامنی فضا برای بازیگران زن می شود.