«محمد رسول الله (ص)» اسکارش را از مردم می‌گیرد

شب گذشته حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی که برای اختتامیه جشنواره سینما حقیقت در تالار وحدت حضور یافته بود، در پایان این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

ایوبی درباره ی این دوره از جشنواره سینما حقیقت گفت: همه کسانی که آمدند و درجریان نحوه برگزاری این جشنواره بودند، دیدند که چه قدر این جشنواره باشکوه بود و چه قدر مردم استقبال کردند. راه رو ها و سالن ها پر بود و هم چنین تعداد بسیاری فیلم خوب اکران شد. من با هر کدام از داوران که صحبت می کردم، شگفت آور بود چرا که فیلم های با کیفیت بالا با پژوهش های خوب حضور داشت. هم فیلم ها خوب بود و هم داوری ها بسیار دقیق و سخت گیرانه بود. داوران می گفتند که این قدر فیلم ها به هم نزدیک بودند که انتخاب بسیار دشوار بود. از طرف دیگر فضای مثبتی که در مردم به عنوان بیننده وجود دارد خیلی امیدوار کننده است. مردم نشان دادند که مستندها را می بینند و دوست دارند که این کارها را تماشا کنند.

وی ادامه داد : فیلم های خوب خارجی نیز آمد و همه شان در رقابت با فیلم های ایرانی فاصله زیادی نداشتند و خیلی بالاتر نبودند. همه ما به سینماگرانی که واقعا با ایثار و فداکاری می روند و در جاهای مختلف حضور دارند، در عراق و سوریه و لبنان می روند و خودشان را به خاطر صحنه های خوب به خطر می اندازند، یک تشکر بدهکار هستیم.

رئیس سازمان سینمایی درباره ی لغو اکران مستند« من ناصر حجازی هستم» گفت: من به دوستان توصیه می کنم که باید با مساله فیلم سازی و فیلم سازان ازدید حمایت برخورد کنند. از این که شاکی محترم خصوصی با صحبت هایی که انجام شد تصمیم به پس گرفتن شکایت کردند تا این کار در جشنواره برای بار دوم اکران شود. سینماگران ما به اندازه کافی برای فیلم ساختن دچار محدودیت هستند، پس ما نباید کاری کنیم که محدودیت آن ها را بیش تر کنیم.

ایوبی همچنین در اولین واکنش نسبت  به حذف فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» از اسکار و برنامه های سازمان سینمایی برای حمایت از اکران بین المللی آن گفت: پیش از این هم گفته بودم که فیلم «محمد رسول الله (ص)» فیلمی است که باید جایزه اسکارش را از مردم بگیرد.

وی در مورد حمایت های سازمان سینمایی در پخش بین المللی فیلم گفت: همه موضوعات مربوط به این فیلم مربوط به موسسه نور تابان است و همه تصمیم‌ها را این موسسه خواهد گرفت و سازمان سینمایی نقشی در آن نخواهد داشت.