افشین سنگ‌چاپ درباره فعالیت‌های اخیرش و همچنین فیلمی که قرار بود پیش از این بسازد، اظهار کرد: تقریبا شرایط کنونی بهتر از سال گذشته شده و به طور میانگین هر ماه یک کار تولیدی پیشنهاد می‌شود اما همچنان نمی‌توانیم شاهد رونق لازم در پروسه تولید آثار سینمایی و حتی تلویزیونی باشیم. به نوعی رکود وجود دارد اما به نسبت گذشته کمی شرایط بهتر شده است.

وی در ادامه افزود: در تابستانی که گذشت باز هم به دنبال اسپانسر و سرمایه‌گذار بودم که متأسفانه به نتیجه قابل قبولی نرسیدم تا آنجا که به این نتیجه رسیدم ساخت چنین فیلمی با این همه مشکلات به شرش نمی‌ارزد، سری که درد نمی‌کند چرا دستمال ببندیم.

او همچنین گفت: البته به این نکته باید اشاره کنم که به هر حال کار ما نسبت به یک جوان پرمسئولیت‌تر است. نمی‌گویم آنها بی‌مسئولیت هستند اما درجه مسئولیتی که برای آنها می‌توان قائل شد به نسبت تجربه و سنشان کمی پایین‌تر از میزان توقعی است که از فردی با سابقه‌ای مثل من می‌رود. ترس من برای ساخت یک فیلم سینمایی طبیعتا بیشتر است. البته باید اشاره کنم که یکی دیگر از دلایل این تأخیر که نتوانستم دومین فیلم خود را بسازم وسواس زیادی است که دارم.

 

با توجه به اینکه افشین سنگ چاپ جزو افرادی است که با بازیگران جوان بسیار کار کرده و در آثاری که حضور داشته همواره معرفی‌های موفقی داشته است، در پاسخ به این پرسش که چرا در حوزه سینما مدتی است که شاهد حضور چهره جدیدی نبودیم و چند سالی است تنها چند چهره معدود در تمام فیلم‌ها حضور پیدا می‌کند، اظهار داشت:‌ خیلی وقت‌ پیش‌ها پیشنهاد دادم که به افرادی که صلاحیت دارند حقوق بدهند تا تنها دغدغه‌شان کشف استعداد باشد.

وی در ادامه افزود: مدتی است که شاهد هنرپیشه جدیدی در سینما نبودیم و یا اینکه اگر هم بازیگری معرفی شده توانایی لازم را نداشته است. در تمام دنیا مراکزی وجود دارد که کارشان تنها استعدادیابی است. باز هم این پیشنهاد را به مسئولین امر می‌دهم که ارگان و یا نهادی را تشکیل دهیم که بتوانیم استعدادهای لازم را در عرصه سینما و تلویزیون و حتی بخش‌های دیگر کشف کنیم.

سنگ‌چاپ در ادامه با اشاره به اینکه مطرح‌ترین و بیشترین بازیگران سینما از تلویزیون پا به این عرصه گذاشته‌اند، گفت: دقت کنید مخاطبین تلویزیون بسیار بیشتر هستند. آنها به طور معمول در یک برنامه تولیدی 14 میلیون مخاطب دارند. این در شرایطی است که این رقم برای سریال‌های که در زمان‌های خاص از تلویزیون پخش می‌شود چند برابر می‌شود، بازیگری که امروز در سینما به شهرت رسیده اولین جرقه‌هایش در تلویزیون خورده است. اکبر عبدی و بازیگران دیگری جزو همین نسل هستند و کارشان را از رسانه ملی آغاز کردند، همواره استثنائاتی همچون محمدرضا گلزار و بهرام رادان که مستقیم از طریق سینما شناخته شده‌اند وجود دارند که نمی‌توان آنها را ملاک قرار داد.