مدتی است که رزمندگان بسیاری با عنوان مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با ملیت‌ها و نژادهای مختلف داوطلبانه عازم سوریه می‌شوند و در دفاع از حریم اهل‌بیت و ارزش‌های مقاومت اسلامی جان خود را فدا می‌کنند. این مقاومت بین‌المللی نشان داده است که جهاد و گفتمان مقاومت، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و هر کسی فارغ از نام کشور و ملیت داوطلب ایستادگی در برابر تروریست‌های تکفیری در جغرافیای اسلام است. مجاهدان لبنانی و اعضای حزب‌الله لبنان در این میان نقش فعالی را ایفا می‌کنند و حضور پررنگی در میان مدافعان حرم دارند. آن‌ها در این راه شهدای بسیاری نیز تقدیم اسلام کرده‌اند. 4نفر از مجاهدان حزب الله لبنان در هفته گذشته در سوریه به شهادت رسیدند. مشخصات و تصاویر این شهدا به شرح زیر است:

«شهید سمیر قنطار» قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی بود که 20 جولای 1962 (29 تیر 1341 هجری شمسی) در روستای دروزی‌نشین "عیبه" از توابع استان "جبل" لبنان به دنیا آمد. وی در سال 1978 میلادی طی یک عملیات ضدصهیونیستی در شهر صهیونیست‌نشین «نهاریا» به اسارت در آمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت.‬ سمیر قنطار در سال 2008 میلادی بعد از سپری کردن بیش از 20 سال اسارت در جریان تبادل اسرای لبنانی با رژیم صهیونیستی آزاد شد.‬‎ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیمه‌های شب 29 آذرماه 94 شمسی یک ساختمان در شهر «جرمانا» در حومه جنوبی دمشق را بمباران کردند که در پی آن سمیر قنطار آزاده لبنانی و شماری از شهروندان سوری به شهادت رسیدند.

«شهید خلیل دیب الحاوی» اهل روستای «تعلبایا» در منطقه بقاع لبنان از رزمندگان حزب الله در نبرد با تروریست‌های تکفیری در حومه جنوبی استان حلب به فیض شهادت نائل آمد.

 

«شهید مهدی اسعد امهز» از اهالی روستای «مقراف» در منطقه بقاع لبنان از رزمندگان جوان حزب الله در نبرد با تروریست های تکفیری در شمال سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

 

«شهید عباس سلیمان خالد المصری» از اهالی روستای «حورتعلا» از رزمندگان جوان حزب الله در نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه به فیض شهادت نائل آمد.