قرار بود پدر «زی زی گولو» من باشم!
حسین رفیعی مجری و بازیگر در خصوص نقش‌آفرینی خود در سینمایی «سفر به چزابه» اظهار داشت: در سالی که «سفر به چزابه» کار می‌شد، قرار بود من نقش پدر «زی زی گولو» را ایفا کنم و با خانم برومند نیز در این خصوص به نتایجی هم رسیدیم؛ اما دقایق آخر قراردادی امضا نکردیم. همان روز شاهین باباپور، دستیار مرحوم رسول ملاقلی‌‌پور با من تماس گرفتند و بعد از انجام تست گریم قرار شد من نقش مهرداد را ایفا کنم.
 
وی ادامه داد: «سفر به چزابه» بر اساس یک قصه‌ واقعی ساخته شد. مرحوم ملاقلی پور به همراه جمعی از هنرمندان و نویسندگان به بازدید مناطق جنگی رفته بودند و در همان موقع به ذهنشان رسید که چنین اثری را بسازند. نقشی را که من ایفا کردم، نقش شخصیتی به نام مهرداد غفاری «نویسنده» بود.
 
رفیعی با اشاره به اینکه خاطرات بسیاری از «سفر به چزابه» دارد، گفت: ساخت «سفر به چزابه» سه سال به طول انجامید و در این سال‌ها خاطرات بسیاری از این کار دارم. تلخ‌ترین خاطره‌مان فوت آقای سنندجی‌زاده بود که در یک سانحه رانندگی او را از دست دادیم. من، سیامک انصاری، آرش نوذری وعلی سلیمانی هم دانشگاهی بودیم که برای «سفر به چزابه» دعوت شدیم و در واقع اولین تجربه‌ کار جدی و بلند ما بود.
 
80 تا 85 درصد «سفر به چزابه» در مدرسه‌ای در محله‌ فرمانیه ضبط شد و حتی در حیاط همان مدرسه میدان مین و... درست شد.
 
وی در پایان مطرح کرد: «سفر به چزابه» یک اثر خوب بود که در آن سال‌ها ساخته شد و آرزو می‌کنم باز هم چنین آثاری ساخته شود و من هم بتوانم در چنین آثاری نقش‌آفرینی کنم. مرحوم ملاقلی پور ذاتا فیلمساز بود و نگاهی مستند به دفاع مقدس داشت، روحش شاد.