نوازنده لبنانی در ایران می‌نوازد

آزاد میرزاپور سرپرست گروه موسیقی «گردون» که امسال در جشنواره موسیقی فجر حضور دارند گفت: طبق برنامه‌ریزی هایی که صورت گرفته گروه «گردون» در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر کنسرتی را با نام «نوا تا صبا» اجرا می‌کند که طی آن قطعاتی از آثار برگرفته از موسیقی ایرانی و تعدادی از مقام های عربی برای مخاطبان ارائه خواهد شد. شروه روحانا یکی از بهترین نوازندگان کشور لبنان و از سرشناسان موسیقی عربی در این کنسرت به عنوان نوازنده مهمان کنار ما حضور خواهد داشت و در این کنسرت تلاش شده با ترکیبی از مقام های ایرانی و عربی برنامه ای برگزار شود.

وی ادامه داد: مهرداد عالمی ویولن سل، حسین رضایی نیا، زکریا یوسفی و عسل ملک‌زاده سازهای کوبه ای، شروه روحانا نوازنده عود و بنده نوازنده تار به عنوان عوامل اجرایی گروه در کنسرت پیش رو حضور داریم و همانطور که اسم ها پیداست این هنرمندان افرادی گمنامی در عرصه موسیقی نیستند و همگی نوازندگانی هستند که همواره در بهترین و با کیفیت ترین ارکسترهای کشورهای حضور داشته اند.

سرپرست گروه موسیقی «گردون» که تاکنون سابقه شرکت در چندین دوره فستیوال های بین المللی را دارد، با اشاره به دلیل حضور خود در این دوره از جشنواره موسیقی فجر گفت: این امید وجود دارد که جشنواره سی و یکم موسیقی فجر به نسبت جشنواره هایی که سابق بر این در کشور برگزار می شد از حال و هوای متفاوت تر و حرفه ای تری برخوردار باشد. آن طور که در برنامه‌ریزی جشنواره می بینیم حضور گروه های حرفه ای پررنگ‌تر شده و این موضوع در من انگیزه ایجاد کرد در این دوره حضور داشته باشم.

وی در پایان صحبت های خود گفت: در سال‌های گذشته دو بخش «استعدادهای جوان» و «نسلی دیگر» برگزار می شد که هنرمندان خوبی در آن به اجرای برنامه می پرداختند اما بعد از مدتی شاهد این بودیم که این دو بخش نیز منوپل بخشی شد که اجازه عرض اندام را به گروه های دیگر نمی داد.

کنسرت گروه «گردون» ساعت ۱۸ روز ۲۸ بهمن ماه در چارچوب سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی تهران میزبان علاقه مندان موسیقی است.