علاء‎الدین بروجردی عصر امروز در جمع دانشجویان این شهرستان اظهار کرد: نقش کاربردی و تاثیرگذار دانشگاه‎ها در همه عرصه‎ها و نیازهای کشور انکارناپذیر است.

 وی با اشاره به اینکه یکی از آثار مثبت دانشگاه‎ها کاربردی شدن دانش است، عنوان کرد: طراحی بسیاری از پروژه‌های نظامی و غیر‌نظامی کشور در دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بلوغ دانشگاهی کشور تنها‌ به ابعاد نظامی، فیزیکی و شیمیایی اختصاص ندارد، تاکید کرد: شاخه‌های علوم انسانی نیز به این بلوغ دست یافته‌اند.

بروجردی تفکر آیت‌الله بروجردی را فراتر از زمان خود خواند و ادامه داد: احداث مسجدی در هامبورگ آلمان به رسمیت شناساندن مذهب تشیع به عنوان پنجمین مذهب برخی اقدامات ارزشمند این عالم ربانی را شامل می‌شود.

وی با محکوم کردن کشتار جمعی از مسلمانان کشور نیجریه خاطرنشان کرد: امروزه شیعه‌کشی در دنیا رواج یافته است. 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی به فعالیت مطلوب دانشگاه‌های شهرستان بروجرد در سال‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: نخستین دانشگاه دولتی استان لرستان در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

بروجردی یادآور شد: رشد کمی و کیفی دانشگاه‌های شهرستان بروجرد در سال‌های اخیر در مقایسه با دانشگاه‌های سایر شهرستان‌های استان چشمگیر بوده است.

وی با اشاره به تعدد رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: حرکت دانشگاه‌های شهرستان بروجرد به سمت کاربردی شدن ادامه دارد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ارتباط برون‌مرزی دانشگاه‌ها ادامه داد: این ارتباط و داد و ستد علمی رشد بیش از پیش دانشگاه‎ها را به دنبال دارد.

بروجردی با اشاره به تصویب دفتر توزیع پارک فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در 20 هکتار تاکید کرد: تسهیلات ارزان قیمت در اختیار استعدادهای درخشان و شرکت‎های اختراعات ثبت شده دانشجویان این دانشگاه قرار داده می‎شود.

وی افزود: هدف از اعطاء تسهیلات ارزان قیمت به این دانشجویان تبدیل اختراعات به فرآورده‎های قابل تولید، اشتغال‌زایی و افزایش صادرات است.