خون شهدای مدافع حرمِ یگان فاتحین مسیر حرکت آینده را ترسیم می‌کند

یادواره شهدای مدافع حرم«یگان ویژه فاتحین بسیج» شب گذشته، 11 بهمن‌ماه، در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) با حضور سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران، آیت‌الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس، حاج سعید حدادیان، صابر خراسانی شاعر انقلابی، خانواده‌های شهدای مدافع حرم و عموم مردم تهران برگزار شد.

در این مراسم سردار کاظمینی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: امیدوارم درک انقلاب و نعمت‌های آن را که به ما ارزانی شده است، بیشتر بدانیم. کمتر از پنج الی شش سال است که جرقه یگان فاتحین زده شد و امروز این یگان به لطف خدا یکی از یگان‌های آماده و گردان‌های بسیجی است که همه آنها عاشق به ولایت، انقلاب اسلامی و دفاع از انقلاب هستند و در صحنه‌های مختلف حضور دارند.

فرمانده سپاه تهران با بیان این که اگر خدا بخواهد، یقیناً این یگان، یکی از یگان‌های نمونه سپاه بوده و خواهد بود، تصریح کرد: خداوند بخواهد و فرصتی پیش آید، دوباره این یگان با گردان‌ها و رزمندگان آماده، در صحنه‌های مختلف به خصوص صحنه‌ای که الان پیش رو داریم، حضور خواهند داشت.

کاظمینی افزود: مهم این است که بدانیم امروز این جوان‌ها مانند جوان‌های دهه 60 و دوران دفاع مقدس با همان انگیزه، اعتقادات، روحیه، رشادت‌ها و شجاعت‌ها در صحنه انقلاب حاضر هستند. رهبر عزیز و فرمانده کل قوا این نوید را به ما داده بودند که جوان‌های امروز و آینده، مانند جوان‌های گذشته بلکه دلسوخته‌تر و عاشق‌تر به صحنه خواهند آمد. خیلی افراد این را باور نمی‌کردند.

وی افزود: خیلی‌ها فکر می‌کردند که آن دوران گذشته و دیگر همچین تاریخی نمی‌آید که جوان 18، 20 و یا 30 ساله خانه، خانواده، زندگی و زن و بچه حتی فرزند کمتر از یک ماهه خود را رها کند و برای انقلاب جان‌فشانی کند. ولی این جوان‌ها نشان دادند که عاشقانه برای انقلاب فکر می‌کنند و آماده می‌شوند.

فرمانده سپاه تهران اظهار داشت: ما در این محفل نورانی یاد شهدای یگان فاتحین می‌خواهیم از شهدا،خانواده‌ها و رزمندگان این یگان تجلیل کنیم و هم این که به رزمندگان جدیدی که در این یگان، ثبت نام کرده‌اند، تبریک بگوییم. از فرماندهان محترم این یگان تقاضا می‌کنم خدا را شاکر باشند که همچین توفیقی نصیبشان شده است.

کاظمینی با اشاره به کلیپی که دلاوری‌ها و حماسه‌های رزمندگان این یگان را نمایش داد، گفت: این کلیپ، ما را به حال و هوای زمان دفاع مقدس برد. این جوان‌ها هم، همان روحیه، انگیزه، اعتقاد، وحدت، یکپارچگی، صبر، تحمل و سختی را داشتند که چقدر زیبا و لذت بخش است. انسان می‌تواند این گونه هم زندگی کند و در همه شرایط و هر زمانی برای انقلاب و اسلام ناب محمدی آماده دفاع از حریم ولایت، حریم شهدا و آرمان‌های امام(ره) باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر در زمان دفاع مقدس که دشمن به ما حمله و تجاوز کرد، خاک ما را گرفت و برای نابودی پایه‌های انقلاب هجوم آورد، شهدا و رزمندگان ایستادگی کردند، امروز که دشمنان اسلام و حقیقی بشر که قدرت خود را در  منطقه بیشتر می‌کنند، در خط مقدم جبهه مقاومت، رزمندگان از ایران حضور پیدا می‌کنند و جانانه دفاع می‌کنند. همه  اینها نشان دهنده این است که انقلاب اسلامی، زنده و پویا بوده و در حال پیشرفت است.

فرمانده سپاه تهران با تاکید بر این که آرمان‌های امام(ره) این است که این انقلاب، به صاحب اصلی آن یعنی امام زمان(عج) سپرده شود، افزود: آرمان‌های امام راحل(ره)، آن سوی مرزها بوده که قرار است همه جهان را فتح کرده و مستضعفین جهان را به پیروزی‌های بزرگ برساند و یقین داشته باشید که این رخ خواهد داد. برای رسیدن به این آرمان باید مجاهدت، استقامت، رشادت و جهاد کرد. باید در این راه مهاجرت کرد و خون داد و در هر شرایطی که هستیم بدانیم که امروز وظیفه سنگینی بر دوش ما است.

کاظمینی با بیان اینکه یگان فاتحین که همه بسیجی و داوطلب هستند، یگان نمونه‌ای برای انقلاب و سپاه ثبت شده است، افزود: خوش به سعادت این شهدا که این یگان را پایه ریزی کرده و پیش بردند. خون آن‌ها مسیر حرکت آینده را ترسیم خواهد کرد. به عنوان کسی که احساس دین می‌کنم و مسئولیت و تکلیف بر دوشم است، امیدوارم بتوانیم از شما و همه رزمندگان حمایت و پشتیبانی کنیم. همچنین وظیفه می‌دانم تلاش کنم این یگان، آماده تر از گذشته در صحنه‌ها حضور داشته باشد.