مراسم نخستین جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه شاهد با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان،شعر خوانی دکتر عباس احمدی، مولودی خوانی حاج میثم احمدی پور و با اجرای سید علی ضیا و با حضور زوج های دانشجو و مسئولین و دانشجویان دانشگاه روز 25 بهمن ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) در سالن همایش های امام خمینی (ره) دانشگاه برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در سخنرانی خود بیان داشتند: اولین توصیه که به زوج های جوان دارم شاد بودن در زندگی، احساس شیرینی و احسان رضایت از پروردگار است و این یکی از اصول دین ما می‌باشد، واقعا اگر کسی که ادعای دینداری و مذهبی بودن دارد، باید انسان شادی باشد و اینکه در خود متن قرآن داریم که تعداد انسانهای  بانشاط کم اند به این دلیل است که مولفه‌ی انسان شاد یعنی شاکر بودن از خداوند و این باید در متن زندگی موج بزند.

 

اینکه در زندگی چرا باید شاد نبود؟ و چرا باید مشغول شادی های سطحی باشیم؟

 

امیرمومنین علیه السلام در این زمینه توصیه می کنند که مومن دایما باید با نشاط باشد و ما باید شادی را پیدا کنیم. وی افزود: توصیه ای که به زوج های جوان دارم این است که  هر وقت غم به سراغتان آمد مانند زمان کودکی که قایم با شک بازی میکردید و به دنبال گمشده خود بودید الان هم همان گونه باید دنبال شادی بود.

 

حجت الاسلام پناهیان به زوج های جوان توصیه کردند شادی که در اول زندگی حاکم است را در زندگی حفظ کنید و اجازه ندهید شادی از بین رود و باید زوجین همدیگر را در این امر کمک کنند.

 

ایشان برای مدیریت ارتباط در خانواده بیان تفاوت های آقایان و خانم ها در این محافل را لازم دانستند و تاکید کردند که آقایان و خانم ها شاخصه های اصلی و مهمی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد. ایشان مهمترین نیاز مرد را غرور بیان کردند و افزودند: این مورد باید از طرف خانم ها تامین شود و غرور مرد به هیچ وجه نباید  شکسته شود و خانم ها با استفاده از الفاظ مناسب باید غرور آقایان را حفظ کنند و این امر مستلزم اطاعت از اقایان می باشد.  

 

ایشان در بیان ویژگی خانم ها، مهمترین نیاز زن را محبت عنوان کردند و بیان داشتند: زن باید  محبوب مرد باشد و روایت پیامبر اعظم (ص) به این مطلب اشاره میکند که اگر مردی به زن خود بگوید دوستت دارم تا آخر عمر او فراموش نمی کند و مرد نباید تلقی کند که  این لفظ نباید تکرار نشود چون تکرار این لفظ باعث محبوبیت مرد نزد خانم میشود.

 

ایشان در ادامه سخنان خود عنوان کردند که مستحب است آقایان برای همسرانشان لباس زیبا و خوب بخرند و این تنوع از ویژگی مورد توجه خانم ها است و وظیفه آقایان این است که محبوب همسرانشان باقی بمانند و با الفاظ خوب با خانم ها در موقع عصبانیت صحبت کنند و تلاششان بر این باشد که دل آنها را  نشکنند. اگر این موارد رعایت شود زندگی منبع شادی خواهد بود و نگرانی از بابت تربیت فرزند وجود نخواهد داشت چون زن در خانه محبوب و ملکه خانواده است و مرد پادشاه خانواده و در اینصورت فرزندان خوب و متعادل به ثمر خواهند نشست.

 

حجت السلام پناهیان در حاشیه مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار روابط عمومی دانشگاه مبنی بر اینکه با توجه به تحولاتی که در منطقه و خاورمیانه شاهد هستیم، مولفه خانواده انقلابی برای صدور انقلاب چه باید باشد؟ گفتند: اگر هدف زندگی خانواده برای ظهور باشد و ظهور اتفاق افتاد عمل به تکلیف کرده است  و اگر  ظهور محقق نشود به علت اینکه  یک عمر منتظر، زندگی کرده است به این ترتیب خود به خود خانواده انقلابی خواهد شد این مفهموم در قدیم جدی گرفته نمی شد اما با تحولات منطقه در حال حاضر کاملا گویا است و باید جدی گرفته شود و اینکه در کدام خانه زندگی کنیم؟ کدام لباس را بپوشیم؟ باید اینها به گونه ای باشد که مطلوب امام زمان‌مان باشد و هر زمانی ظهور اتفاق افتاد به این فکر باشیم که مولایمان را با چه ابزار و وسیله‌ای میتوانیم یاری کنیم، با این افکار می‌توانیم یک خانواده انقلابی داشته باشیم.

 

شایان ذکر است زوج های دانشجو به همراه خانواده هایشان پس از اتمام مراسم توسط خودروهای تزیین شده به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی مشرف شدند و در مراسم ضیافت شام حرم شرکت کردند.