هشدار کمدین آمریکایی درباره رای دادن به دونالد ترامپ

  بازیگر و کمدین امریکایی از جمله چهره‌های سرشناسی است که به حضور ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا واکنش نشان داده و رای دادن به کاندیدای احتمالی حزب جمهوری‌خواه را «خودکشی ملی» توصیف کرده است.

 بعد از موضع‌گیری تعدادی از چهره‌های مشهور امریکا از جمله جرج کلونی نسبت به شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ و سیاست‌های حزب جمهوری‌خواه، حالا نوبت به لوییس سی. کی. بازیگر و کمدین 48 ساله رسیده که با ارسال ایمیلی به همه هوادارانش، از آنها بخواهد به دونالد ترامپ رای ندهند.

وقتی نوبت به سیاست می‌رسد، لوییس سی. کی. دیگر با کسی شوخی ندارد. او روز گذشته با ارسال ایمیلی به هوادارانش از انتشار ششمین قسمت سریال اینترنتی «هارس و پیت» خبر داده و با افزودن پی‌نوشتی طولانی به انتهای نامه خود، عاجزانه از هوادارانش درخواست کرده به ترامپ رای ندهند.

پی‌نوشت سی. کی. با چنین جملاتی آغاز شده: «لطفا به ترامپ رای ندهید. برای مدت کوتاهی این ماجرا بامزه و سرگرم‌کننده بود. اما این یارو خودِ هیتلر است. می‌خواهم بگویم داریم تبدیل به آلمان دهه 1930 می‌شویم. فکر می‌کنید آنها می‌دانستند قرار است چنین بلایی به سرشان بیاید؟ هیتلر فقط یک آدم تا حدودی مضحک و باحال بود با موهایی که به طرز عجیب و غریبی شانه‌شان می‌زد و هر چه به دهانش می‌آمد می‌گفت.»   

سی. کی. اما به هوادارانش تاکید کرده با این که هم هیلاری کلینتون و هم برنی سندرز را دوست دارد، اما حامی و مدافع هیچ‌کدام‌شان نیست: «اما از هیلاری و برنی حمایت نمی‌کنم. جفت‌شان را دوست دارم اما دلم می‌خواست رییس‌ جمهور بعدی کشورم یک آدم محافظه‌کار باشد، فقط به خاطر این که هشت سال اوباما داشتیم و الان به توازن احتیاج داریم. و باز هم دلیلش این نیست که به سیاست‌های محافظه‌کارانه علاقه خاصی دارم.»

او در ادامه می نویسد: «فقط به نظرم دولت باید بازتاب مردم باشد. یک محافظه‌کار خوب و باهوش که در برابر کاندیدای لیبرال قرار بگیرد تا این وسط شاهد مناظره خوبی باشیم و کشور بتواند تصمیم بگیرد این‌بار به کدام سمت برود.»

کمدین 48 ساله همچنین تاکید کرده: «ترامپ یک متعصب دیوانه است. او خطرناک است.» سی. کی. در ادامه خطاب به هوادارانش یادآور شده: «او پیشاپیش گفته با تغییر قوانین از هرکس که «مقاله‌ای منفی و انتقادی» درباره او بنویسد، شکایت خواهد کرد. او می‌گوید: با افزودن تبصره‌های جدید به قوانین توهین و افترا می‌توانیم از آنها شکایت کنیم و کلی پول برنده شویم. برعکس وضعیت الان. خودش گفته از آدم‌هایش کاملا محافظت می‌شود. او وعده داده متمم اول قانون اساسی را کند. (اگر خیال کردید می‌گذارد متمم دوم دست‌نخورده باقی بماند، متوهم هستید).»

کمدین امریکایی از هواداران محافظه‌کارش درخواست کرده «لطفا یک نفر دیگر را انتخاب کنید. کسی مثل جان کی‌سیک (فرماندار فعلی اوهایو)» و رای دادن محافظه‌کاران به ترامپ را «نسخه‌ای از خودکشی ملی» خوانده است.

سی. کی. مصرانه خطاب به هواداران محافظه‌کار خود تاکید می‌کند: «ترامپ بهترین گزینه شما نیست. از بین همگی ما، او بدترین است» و در ادامه یک‌بار دیگر اطمینان می‌دهد هدفش تبلیغ برای دموکرات‌ها نیست.

او در انتهای پی‌نوشت نامه‌اش یادآور شده: «او علامت مرضی است که کاملا واقعیت دارد. اما به سرطان خودتان رای ندهید. لیاقت‌تان بیش‌تر از این حرف‌هاست.»