مدیران تلویزیون مثل «میتی کومان» برخورد کردند!

رفیع همچنین از عملکرد مدیران سیما انتقاد می‌کند و می‌گوید حذف شبکه «شما» که او در آن برنامه «کرسی» را اجرا می‌کرد به شیوه «میتی کومان» صورت گرفته است!

«قند پهلو» که یک برنامه طنز ادبی است، مانند گذشته از افراد متقاضی دعوت به عمل می آورد تا در بخش های مختلف به رقابت با یکدیگر بپردازند. رفیع درباره سری جدید برنامه «قند پهلو» که قرار است در تعطیلات نوروزی به روی آنتن برود، به آی سینما می گوید: «از شب عید سری جدید ویژه برنامه نوروزی «قند پهلو» روی آنتن خواهد رفت و ما از هم اکنون 24 ساعته مشغول تدارک این برنامه هستیم. در این سری از برنامه با توجه به ایام نوروز و فرارسیدن بهار دکور متفاوتی که مناسب این روزها هست، ساخته شده و برنامه های ویژه ای برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.»

رفیع درباره بخش های جدیدی که قرار است به ویژه برنامه نوروزی «قند پهلو» اضافه شود، می گوید: «در این برنامه ما بخش «نطق پس از دستور» را داریم که بدون دستور یکی از شاعران را دعوت خواهیم کرد تا چند کلامی با او همراه شویم، «عرایض بی صله»، «صنایع بافندگی»، «خالی بندی محترمانه» و «گیر نده، خبر» که یک نوع طنز ژورنالیستی هست از بخش های جدید «قند پهلو» به حساب می آیند.»

«کرسی» نام آخرین برنامه ای است که با اجرای رضا رفیع در زمستان امسال به روی آنتن شبکه «شما» رفت. با آغاز مجدد برنامه «قند پهلو» و ادغام شبکه «شما» با «آموزش» عملا این برنامه دیگر به پخش خود ادامه نخواهد داد. رضا رفیع در ارتباط با همین برنامه و منحل شدن شبکه «شما» می گوید: «برنامه «کرسی» با رویکرد ادبی، یادآور سنت های قدیمی بود. این برنامه با اینکه به اندازه «قند پهلو» مخاطب نداشت، اما باز هم توانست مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند و جزو برنامه های پرطرفدار شبکه های دیجیتالی شود. اما به شکل ناگهانی دستوری از بالا صادر شد که کل شبکه تعطیل شود  وبه رحمت ایزدی بپیوندد! من نمی دانم مدیران سیما چه اصراری داشتند که جمعی از کارمندان را در روزهای نزدیک به نوروز پریشان احوال کنند، در صورتی که می شد بعد از عید نوروز با آرامش بیشتری این کار انجام شود. من فکر می کنم کارتون «میتی کومان» که در گذشته پخش می شد بر روی مسئولین ما هم تاثیر گذاشته و مدیران سیما به شکل ناگهانی تصمیم‌های «میتی کومانی» می گیرند!»