«مجید اخشابی» که در دی ماه 1351 در خانواده‌ای هنردوست در شهر تهران متولد شد، فعالیت حرفه‌ای وی از سال 1370 در زمینه‌های نوازندگی، آهنگسازی، تنظیم و نظارت بر ضبط و تولید آثار موسیقی آغاز شد، البته او بیشتر به خواندن تیتراژهای سریال‌های ماه رمضان شهرت دارد، آلبوم‌های گمگشته، همراز، پریزاد از آثار معروف او است که به مناسبت نوروز با او گفتگویی داشته‌ایم:

 

به عنوان سؤال اول، از اتفاقات زندگی خود در زندگی خود در سال 1394 بگویید؟

 

در مجموع سال خوبی بود و به نظر من نعمت سلامتی که خودم و اطرافیانم در آغاز سال داشتم و در حال حاضر هم حضرت حق از ما دریغ نکرده، یعنی سال خوبی بوده است، یک سال مجموعه‌ای از موفقیت‌ها، تجربه‌ها و سختی‌هاست ولی خوب مسئله خیلی شاخصی وجود نداشته است و در همه صنف‌ها و مشاغل رکورد اقتصادی دیده می‌شد که ما مدیریت کردیم و به خوبی سپری شد.

 

سطح موسیقی را نسبت به سالهای گذشته چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

نسبت به سالهای پیش تفاوت چندانی نداشت، جشنواره هم کمکی به ارتقا و کیفیت و بهبود موسیقی نمی‌کند و تا به حال هم‌چنین توانی نداشته است و فقط تبدیل به صحنه‌ای شده است که یک سری از کنسرت‌ها برگزار شود.

 

نظرتون در مورد سفره هفت‌سین چیست؟

 

بسیار اعتقاد دارم و اگر منزل باشم به طور حتم انجام خواهم داد به دلیل اینکه سنت دلپذیری است، عید و نوروز از همین کارها معنا و مفهوم می‌گیرد.

 

کدام یک از سین‌های هفت‌سین را بیشتر می‌پسندید؟

 

چند سال پیش نوازندگی می‌کردم همیشه ساز سنتور را کنار سفره میذاشتم و اعتقاد داشتم یکی از سین‌های زندگی من است و در نهایت زیباترین کلمه سلامتی، سعادت و سرافرازی است.

 

اهل عیدی دادن هستید؟

 

عیدی دادن یک وظیفه محسوب می‌شود و اگر چنین کاری دیگران را خوشحال می‌کند پس نباید از آن دریغ کرد.

 

بهترین عیدی که گرفتید؟

 

عیدی که از پدر مرحومم گرفتم و همه را تا به الان محفوظ نگه داشته‌ام و الان هم متبرک‌ترین عیدی‌ها رو از مادرم میگیرم.

 

از بهترین خاطرات خود از ایام نوروز بگویید؟

 

به هر حال، وقتیکه به گذشته نگاه می‌کنید آن را به مانند یک بسته کادو پیچیده‌ی کوتاه و قشنگ است و همین نگاه به گذشته یک خاطره کلی است که یادآوری آنها لذت بخش است.

 

تفاوت این عید را در چه چیزی می‌بینید؟

 

عمده‌ترین تفاوت آن افرادی هستند که دیگر در میان ما نیستند.

 

دوست دارید از مسئولان چه عیدی بگیرید؟

 

چیزی خاصی مد نظرم نیست، و به نظرم عیدی‌های ماندگار و ارزشمند را فقط از خدا و پدر و مادر گرفت.

 

یک آرزو برای مردم در سال جدید؟

 

در  وهله‌ی اول سالی پر از سلامتی و آرامش را در کنار هم داشته باشیم و بتوانیم بهترین تصمیمات رو بگیریم و انتخاب‌های خوبی داشته باشیم که با آنها نیکبختی رقم بخورد.