با توجه به اعزام رزمندگان اسلام به مناطق جنگی سوریه، «حسن روح الامین» در آخرین تابلوی نقاشی خود، مدافعان حرم را به تصویر کشید. در این نقاشی، تصویری از وجود ملکوتی حضرت زینب (سلام الله علیها) دیده می‌شود که مدافعان حرم را همراهی می‌کنند.

روح‌الامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره این اثر گفت: این نقاشی با تکنیک دیجیتال بوده؛ احساس کردم جای این کار خالی است، بنابراین

این اثر را در شبکه‌های اجتماعی قرار دادم.

وی با اشاره به اینکه درون مایه اصلی این کار جمله مهم «کلنا عباسک یا زینب» بوده که شعار رزمندگان در محور مقاومت سوریه است، گفت: در واقع نقاشی مدافعان حرم، تجسم تصویری شعار رزمندگان است.

این نقاش جوان یادآور شد: در این نقاشی مدافعان حرم به حضرت زینب (سلام الله علیها) عرض می‌کنند تو آن روز برادر و محافظ خود را از دست دادی و ما امروز از حرم تو محافظت می‌کنیم.

وی درباره چهره‌ مدافعان حرم خاطرنشان کرد: در این اثر سعی کردم چهره‌ شهدای معروف را نقاشی نکنم چون این اثر عمومیت دارد. اگر موضوع درباره یک شهید بود، جای کار داشت تصویر مشخصی طراحی شود.

 

 

روح‌الامین با اشاره به نگاه معرفتی به این اثر گفت: زمانی که امام حسین (علیه السلام) از اسب بر زمین افتادند، به شمشیری تکیه زدند و فرمودند «هل من ناصر ینصرونی .. هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله؟» ... رزمندگان در زمان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران گفتند: «ندای هل من ناصر حسینی .. لبیک یا خمینی»؛ الان هم مدافعان حرم به ندای امام حسین (علیه السلام) که فرمودند «هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله؟» پاسخ می‌دهند و از حرم اهل بیت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) دفاع می‌کنند.

وی بیان داشت: امروز رزمندگان نمی‌گذارند نامحرمی به حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) نزدیک شود؛ کسانی که مقاومت می‌کنند، اولویت اول آنها اهل بیت رسول الله (صلی الله علیه و آله) است و حتی همسر و فرزندان و وطن‌شان در اولویت دوم قرار دارد. این محافظت برای مدافعان حرم به قدری اهمیت دارد که اگر حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) فرسنگ‌ها دورتر از سوریه بود، باز هم می‌رفتند و دفاع می‌کردند.

روح‌الامین با اشاره به ایده اصلی این کار، گفت: در روایات آمده است که وقتی حضرت زینب (سلام الله علیها) می‌خواستند به زیارت حرم رسول الله (صلی الله علیه و آله) بروند، برادران دور تا دور ایشان را می‌گرفتند، نور چراغ‌های مسیر را کم می‌کردند تا چشم نامحرم به ناموس اهل بیت (سلام الله علیها) نیفتد؛ این روزها سپری شد تا اینکه روز عاشورا اتفاق افتاد و بی‌حرمتی به حضرت زینب (سلام الله علیها) ... که به دلیل تلخی آن روزها دلم نمی‌خواهد دربار‌ه‌اش توضیح دهم.

وی افزود: الان همان روزها بازگشته؛ رزمندگان اسلام دور حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) جمع شده‌اند تا از ایشان حفاظت کنند. موضوع اصلی تابلو نیز همین است.