گمرک نگذارند قرآن چینی به کشور وارد شود

معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در واكنش به خبر منتشرشده در برخي رسانهها مبني بر ورود قرآن چيني به ايران، گفت: اين وزارتخانه به همهي گمركهاي كشور ابلاغ كرده است تا تحت هر شرايطي نگذارند قرآن چيني به كشور وارد شود.

به گزارش ایسنا، بهمن دری در همایش اصحاب فرهنگ و هنر پارس‌آباد مغان، هنرمندان را از اقشار فرهیخته و تأثیرگذار جامعه دانست و اظهار کرد: جامعه‌ی اسلامی برای هنرمند و آثار هنری ارزش و اهمیت زیادی قائل است. این وزارتخانه در راستای تقویت صنعت چاپ کشور از ورود قرآن چاپ کشورهای خارجی به داخل جلوگیری می‌کند.

وی به رفع مشکل بیمه‌ی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران اشاره و بیان کرد: در سایه‌ی تلاش دولت دهم و نظر مساعد رییس‌جمهور، آمار بیمه‌شدگان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

او با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت احمدی‌نژاد، گفت: کارهای مهم زیادی در حوزه‌ی فرهنگ و هنر در دولت‌های نهم و دهم صورت گرفته است.

دری با تأکید بر ضرورت بازگشایی تنها سینمای در حال تعطیل پارس‌آباد، ادامه داد: مشکل سینمای این شهرستان مرزی را پیگیری می‌کنم، چراکه وجود سینما در این منطقه ضروری به نظر می‌رسد.

او ۵۰۰میلیون ریال به اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان مساعدت کرد.

در این همایش، ۱۰ نفر از فعالان و نمایندگان مؤسسه‌های فرهنگی و هنری پارس‌آباد به نمایندگی از اصحاب فرهنگ و هنر منطقه، مشکلات و نیازهای خود را مطرح کردند که معاون فرهنگی وزارت ارشاد برای پیگیری این مشکلات و حل برخی از آن‌ها قول مساعد داد.

اجراي تواشيح از سوي گروه تواشيح محمد رسولالله (ص) ـ تنها گروه تواشيح راهيافته به جشنوارهي رضوي ـ از ديگر برنامههاي اين مراسم بود.