واکنش فاطمه دانشور  به قتل ستایش

فاطمه دانشور در جریان دویست و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به فرا رسیدن روز مددکاری اظهار داشت: ولادت امیرالمومنین (ع) به نام روز مددکار نامگذاری شده است و بنده به نوبه خود از مددکاران دلسوز شاغل در مجموعه شهرداری و سایر بخش‌ها تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه جایگاه مددکاران در کشور کمتر دیده می‌شود، گفت: حساسیت کمتری به اهمیت و جایگاه مددکاران وجود دارد و پیشنهاد می‌شود در یکی از جلسات شورای شهر تهران از رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در خصوص امنیت مددکاری برای حضور در جلسه دعوت شود.

دانشور همچنین به قتل ستایش دختر 6 ساله افغانستانی اشاره کرد و افزود: این حادثه همه ما را متاثر کرد اما موضوعی است که در گذشته نیز در چند منطقه تهران شاهد آن بوده‌ایم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران بیان کرد: قبل از داستان قتل ستایش گزارش دیگری در خصوص قتل دختر 8 ساله در خیابان وحدت اسلامی توسط یک فرد کارتن‌خواب و همچنین قتل دو کودک 4 و 5 ساله در مجاورت پارک کوثر توسط کارتن‌خواب‌ها منتشر شد.

دانشور بیان کرد: متاسفانه برخی از خانواده‌ها اطلاعات کمتری را نسبت به فرزندانشان و کودکانشان دارند که بنده از اداره آموزش شهروندی شهرداری تهران درخواست می‌کنم که نسبت به آگاه‌سازی و آموزش خانواده‌ها اقدامات لازم را انجام دهند تا خانواده‌ها نسبت به تردد کودکانشان بدون والدین مطلع باشند.

عضو شورای شهر تهران همچنین به ظرفیت سراهای محلات اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت نیز می‌توان در محلات آسیب‌دیده و پرخطر به نحو مطلوب استفاده کرد.

دانشور در پایان از اعضای شورای شهر تهران خواست تا عملکرد یک ساله گذشته شهرداری در خصوص موضوعات آسیب‌های اجتماعی و اقدامات آن را به کمیته اجتماعی شورای شهر تهران ارسال کنند.