سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر امروز کار خود را با نمایش فیلم‌های خارجی آغاز می‌کند به همین منظور قبل از آغاز نمایش اولین فیلم سری به کاخ جشنواره در پردیس چارسو زدیم تا نگاهی به آخرین وضعیت این مکان برای برپایی جشنواره داشته باشیم.
 

//


با ورود به مجهز ترین پردیس سینمایی به طبقه پنجم می‌رسیم که حضور مهمانان و در کل کسانی که قرار بود در این رویداد حاضر باشند به چشم می‌خورد و طبق برنامه ریزی طبقه‌های 5 ، 6 و 7 در اختیار جشنواره قرار گرفته که به ترتیب محل غذاخوری، غرفه فروش محصولات، سیستم‌های کامپیوتری جهت ارائه خدمات رسانه‌‍ای، دارالفنون و سالن‌های سینما جهت نمایش فیلم‌ها خواهد بود. 

 


//


تا به این لحظه ظاهرا همه چیز سر جای خود قرار دارد و از نظم خوبی برخوردار است هر کدام از مسئولان به وظیفه تعیین شده خود عمل می‌کنند. سید رضا میر کریمی و دیگر مسئولان با حضور در محل برگزاری به طور دائم از تمام بخش‌های مختلف کاخ بازدید و از کم و کیف کارها دیدن و مورد بررسی قرار می‌دهند.

 

 

// 

امروز قرار است در ابتدای نمایش اولین فیلم، میرکریمی در مورد برخی از مسائل  صحبت‌هایی داشته باشد. در این راستا با اشکان خطیبی گفتگوی کوتاهی در مورد روند پیشرفت کار تا به این لحظه داشتیم که با ابراز رضایت گفت: همه چیز به خوبی پیش می‌‎رود.

 

 

// 

بیشترین رفت و آمد و تب تاب را می‌توان در بخش صدور کارت ورودی دید، با دو تن از سینماگران فرانسوی نیز گفتگویی انجام دادیم که آنها نیز از ظاهر قضیه راضی بودند اما می‌گفتند باید بگذرد تا بتوان نتیجه گیری نهایی کرد.

تا به این لحظه شاهد سینماگرانی چون گلاب آدینه، رضا مقصودی، مصطفی احمدی، پانته آپناهی‌ها، برخی اهالی رسانه و مهمانان خارجی بودیم.

 

 

//
 
شایان ذکر است؛ رضا میرکریمی نیز در گفتگویی کوتاه (به علت شلوغی کار) با ابراز رضایت‌ مندی عنوان کرد که در ابتدای شروع نمایش فیلم‌ها سخنانی ایراد می‌کند، البته طبق روال هر مراسمی نمی‌توان کیفیت نهایی را پیش بینی کرد.