استقبال چند صد هزار نفری از نمایشگاه در روزهای اول/ گردش مالی زیاد در نمایشگاه

گروه فرهنگی- امیر مسعود شهرام نیا قائم مقام بیست و یکمین نمایشگاه کتاب تهران در گفتگو با افکارنیوز با اشاره به گذشت پنج روز از برگزاری نمایشگاه گفت: خوشبختانه استقبال مردمی از این نمایشگاه بسیار خوب بوده و شاهد حضور گسترده اقشار مختلف مردم در نمایشگاه هستیم.

وی با اشاره به اولین سال برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب افزود: به رغم برگزاری نمایشگاه در محل جدید و پیش بینی برخی افراد مبنی بر اینکه محل جدید باعث کاهش بازدیدها می شود، اما نمایشگاه بسیار پر رونق است و استقبال هم خیلی خوب بوده است.

قائم مقام بیست و یکمین نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه در روز پنج شنبه و جمعه گذشته شاهد حضور چند صد هزار نفری مردم و اهالی فرهنگ و قلم در نمایشگاه بودیم، گفت: به دلیل جابجایی محل نمایشگاه این نگرانی وجود داشت که استقبال چندانی از نمایشگاه نشود اما دیدیم که استقبال بسیار خوب و رکورد شکن بوده است و شهر آفتاب از عهده این مسئولین برآمد.

شهرام نیا با مقایسه آمار بازدید از نمایشگاه امسال با سالهای گذشته در روزهای اولیه تصریح کرد: این مقایسه ما را به چشمگیر بودن نمایشگاه امسال می رساند.

وی در خصوص ارائه آمار از میزان بازدیدها گفت:از آنجا که آمار دقیقی وجود ندارد، لذا ما بعنوان متولی اصلی نمایشگاه آمار ارائه نمی کنیم اما از برخی شاخص ها مثل مترو، پارکینگ ها، ورود و خروج خودروها و خودروهای عمومی نشان می دهد که بازدید از نمایشگاه بالای چند صد هزار نفر بوده است.

قائم مقام بیست و یکمین نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد: در سالهای گذشته برخی می گفتند که مسئولین نمایشگاه آمار متفاوتی ارائه می کنند، بنابراین امسال بنا نداریم تا مطمئن نشدیم آماری ارائه کنیم.

شهرام نیا گردش مالی در نمایشگاه و فروش کتابها را بیشتر از سالهای گذشته دانست و افزود: از طریق کارتخوانهایی که در نمایشگاه وجود دارد و همچنین سوالاتی که ما از غرفه داران پرسیدیم به این نتیجه رسیدیم که گردش مالی امسال نسبت به سال گذشته در روزهای مشابه بیشتر بوده است.

وی در خصوص تمدید احتمالی مدت زمان نمایشگاه گفت: نمایشگاه کتاب از روز 15 اردیبهشت آغاز شده و تا 25 اردیبهشت ادامه دارد. تا کنون سابقه نداشته که تعداد روزهای نمایشگاه تمدید شود اما اگر مثل روزهای پنج شنبه و جمعه ازدحام جمعیت زیاد باشد، ساعت پایان نمایشگاه را تمدید خواهیم کرد.

قائم مقام بیست و یکمین نمایشگاه کتاب تهران در خصوص وجود برخی مشکلات در نمایشگاه گفت: در هر فعالیتی نقایصی وجود دارد و طبیعی بود که چون شهر آفتاب امسال برای اولین بار میزبان نمایشگاه کتاب است در روزهای اول کمی مشکلات وجود داشته باشد.

شهرام نیا موضوع ترافیک، قطعی برق و خدمات رفاهی را از جمله مشکلات روزهای اول نمایشگاه ذکر کرد و افزود: ترافیک در روزهای پنج شنبه و جمعه به دلیل استقبال زیاد مردم کمی وجود داشت که در حال حاضر نظم خوبی پیدا کرد.

وی اضافه کرد: قطعی برق به صفر رسیده و خدمات رفاهی هم منظم تر شد.

قائم مقام بیست و یکمین نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه میزبان ویژه نمایشگاه امسال، کشور روسیه است، افزود: 45 نفر از ناشران، نویسندگان، مدیران فرهنگی و اهل قلم این کشور در نمایشگاه حضور دارند که برنامه های مفصلی برای هر روز اجرا می کنند.

شهرام نیا گفت: هر روز نمایشگاه به نام یک کشور نامگذاری شده که مسئولین سفارت، چهره های فرهنگی و سیاسی  اعم از ناشران، نویسندگان، مدیران فرهنگی و اهل قلم آن کشور در نمایشگاه حضور می یابند و برنامه های خود را اجرا می کنند.