آغاز به کار جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی اصفهان

جمعی از فعالان فضای مجازی استان اصفهان با هماهنگی با سایر استان‌های کشور به‌صورت رسمی طی بیانیه‌ای، از تأسیس «جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی استان اصفهان» خبر دادند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: امروزه فضای مجازی بخشی تفکیک‌ناپذیر و مؤثر از زندگی شده است. بخشی که با فرصت‌ها و آسیب‌های فراوان همراه بوده و خواهد بود. فضای مجازی امروز شکل دهنده بخش عمده‌ای از فرهنگ اجتماعی ماست. به همین دلیل است که اگر این فضا آلوده و مسموم باشد، همه ما در معرض خطر بزرگی خواهیم بود. کودکان بی‌گناه و معصوم ما، بزرگ‌ترها و کوچک‌ترها،  همه در معرض آسیب‌های این فضا قرار خواهند گرفت.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: جمعی از فعالان فضای مجازی استان اصفهان با هماهنگی با سایر استان‌های کشور به‌صورت رسمی طی این بیانیه تأسیس «جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی استان اصفهان» را اعلام می‌کنند.

در بیانیه جبهه مردمی مبارزه با فساد آمده است: بدیهی است که این جبهه بر اساس حکم شرعی «نهی از منکر» و الزام عقلی به «زندگی سالم در فضای سالم» شکل‌ گرفته است و تأکید دارد که استفاده از نیروی مردمی و خودجوش می‌تواند مؤثرترین راه برای مقابله با مظاهر فساد در دنیای مجازی باشد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه فعالیت گروه مردمی مبارزه با فساد، منافاتی با فعالیت دیگر نهادهای کشوری و انتظامی ندارد اضافه شده است: امید است که این جبهه بتواند با حضور خودجوش مردمی سدی شود در مقابل هجمه بی‌امان فساد در فضای مجازی.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: لازم به توضیح می‌دانیم که فعالیت‌های این گروه به هیچ وجه شامل موارد سیاسی نبوده و مسائلی همچون اخلاق، شئون اجتماعی و ایجاد محیطی سالم برای خانواده‌ها در دنیای مجازی را مدنظر قرار دارد.

فعالان فضای مجازی استان اصفهان در پایان این بیانیه بیان کرده‌اند: دست یاری ما به سوی تمامی کسانی که دل در گروی ایران اسلامی دارند، دراز است و از همه نیروهای فرهنگی و مردمی در این زمینه طلب کمک و همکاری داریم.