کاوه سجادی حسینی دستیار یک اصغر فرهادی در فیلم «فروشنده» در خصوص عملکرد این کارگردان و همکاری او با گروهش گفت: انرژی بالایی در وجود فرهادی است که آن را به طور کامل در اختیار می‌گذاشت و همه را با خودش همراه می‌کرد و در نهایت به زبان یکسانی رسیدیم که می‌دانستیم قرار است چه کاری انجام دهیم و هدفمان کاملا مشخص بود.

وی افزود: این فیلم نشان می‌دهد نگاه فرهادی مختص منطقه‌ی خاصی نیست بلکه جهان شمول است به نحوی که همه انسان‌ها می‌توانند به این نگاه برسند و آن را درک کنند.

سجادی حسینی ادامه داد: به غیر از بازی‌های یکدست فیلم مانند شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و  فرید سجادی حسینی که در کن درباره آنها صحبت شده، گروه حرفه‌ای همدل، فیلمنامه خوب و نگاه کارگردان همه را به نقطه واحد و مثبت رساند تا در مجموع شاهد نتیجه‌ای مطلوب و قابل تامل شویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان «فروشنده» را یک پله در آثار سینمایی فرهادی جلوتر دانست، اظهار داشت: فرهادی همیشه با خودش رقابت می‌کند و هر بار رکورد خودش را می‌شکند. این موضوع را در کن ثابت کرد چنانچه با وجود آثار فیلمسازان بزرگ به خوبی دیده شد تا جایی که می‌تواند رقیب جدی برای آن‌ها باشد.

کارگردان «بوفالو» تصریح کرد: مهمترین مقوله نهفته در وجود فرهادی در خصوص فیلمسازی تمرکز روی اشیاء و جزئیات است در صورتی که سینمای داستان گو می‌تواند فارغ از این موضوع باشد اما او کوچکترین حرکت بازیگران تا اشیاء داخل صحنه را با هم درگیر می‌کند و تا زمانی که به نقطه مطلوب دلخواه نرسد، دست بردار نیست.

این کارگردان ادامه داد: فرهادی در «فروشنده» دست روی نقطه تاریک انسان گذاشته موضوعی که همه آدم‌های دنیا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و با وجود اینکه با این موضوع روی لبه تیغ قرار داشت اما با فیلمنامه‌ای محکم و کارگردانی شگفت انگیز توانست به بهترین خروجی برسد.

سجادی حسینی در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص موفقیت این اثر در کن و دریافت جایزه و استقبال در اکران عمومی خاطرنشان کرد: امیدوارم جایزه بگیرد اما اگر هم چنین اتفاقی رخ ندهد همینقدر که مورد بحث و تحلیل قرار گرفته و از آن صحبت می‌شود یعنی کار خودش را به خوبی انجام داده است. درباره اکران نیز بگویم که در ایران رکورد فروش را می‌شکند و در دنیا با استقبال خوبی روبرو خواهد شد.