نظر علی نصیریان در مورد سیاسی بودن جایزه شهاب حسینی

پیشکسوت تئاتر درباره موفقیت همبازی خود در سریال شهرزاد و همچنین اصغر فرهادی در جشنواره سینمایی کن نوشت: «پیش از شنیدن خبر نتایج اختتامیه و اعلام جوایز فستیوال کن، انتظار این را داشتم که شهاب حسینی جایزه بهترین بازیگر مرد را از این جشنواره کسب کند. انتظاری که برای من تا جایی روشن بود که وقتی در همان ساعات اولیه انتشار خبر، شهاب حسینی را در عکس ها و فیلمها دیدم که جایزه کن را در دست گرفته، با تمام وجود لذت بردم و خوشحال شدم.

چرا تلویزیون نمی تواند شهرزاد بسازد؟

در سریال شهرزاد همه چیز سر جای خودش بود. قصه جذاب و فضاسازی سریال خوب بود. کارگردانی کار خیلی خوب بود و کستینگ سریال هم در نوع خودش کم نظیر بود.

بازیگران واقعا از جان و دل برای این کار مایه گذاشتند. طراحی صحنه و لباس هم همین طور. اما نکته دیگر هم این است که تهیه کننده واقعا در حد و اندازه پروداکشن های داخل ایران، دریغی نکرد و مداوم پیگیر فراهم بودن لوازم کار بود.

بعضی حساسیت ها و خط قرمزها لازم و ضروری نیستند. فکر کنید همین سریال شهرزاد در تلویزیون پخش می شد. چه ایرادی پیدا می کرد؟

واقعا حیف است که چنین اتفاق هایی در صدا و سیما نیفتد. رسانه ملی متعلق به همه ماست و ما هم دلمان می خواهد در سیاست گذاری هایش طوری کار کند که تماشاگران بیشتری سریال ها و برنامه هایش را نگاه کنند.

 

در مورد دستمزدها چطور؟ به موقع پرداخت می شد؟ راضی کننده بود.

بله در مورد دستمزدها باید بگویم که مشکلی وجود نداشت. البته من تنها در مورد خودم می توانم اظهارنظر کنم و باید بگویم خیلی خوب بود. مشکلی از این بابت نداشتیم. در مورد دیگران هم خودشان باید نظر بدهند اما فکر نکنم مشکل چندانی بوده باشد.

 

برخی می گویند جایزه ای که شهاب حسینی گرفته سیاسی است.

چرا سیاسی باشد؟ وقتی بازیگری خوب بازی کرده است حقش است که جایزه خوبی هم بگیرد. من از این اتفاق خوشحالم و باید به ایشان هم صمیمانه تبریک بگوییم که افتخار آفرینی کرده و آن قدر خوب بود که در رقابت چنان بزرگ و مهمی توانسته کشورمان را سربلند کند.