تشییع پیکر چهره ها در ایران، همواره با یک چالش بسیار مهم همراه بوده؛ چالش مردم موبایل به دست برای گرفتن سلفی با بازیگران، فوتبالیست ها و... . تشییع پیکر مرحوم مرتضی پاشایی را می توان شروعی برای ظهور این نسل از مردم دانست، نسلی که برای ادای احترام می آیند اما با کنار نگذاشتن گوشی های تلفن خود، چهره زیبایی از بدرقه چهره های محبوب به جای نمی گذارند.

 

(تصاویر مربوط به تشییع پیکر مرحوم مرتضی پاشایی)

 

آیین بدرقه عباس کیارستمی روز یکشنبه 20 تیر ماه از مقابل ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می شود، این مراسم ساعت 8:30 از مقابل ساختمان کانون آغاز خواهد شد.

هنرمندان خانه سینما از عموم مردم دعوت کردند تا برای حضور در آیین بدرقه این خالق آثار ماندگار سینما همراه  هنرمندان باشند؛ مدت زمان آیین بدرقه عباس کیارستمی از مقابل ساختمان کانون، یک ساعت پیش بینی شده است و پس از آن بنا بر وصیت ایشان مراسم خاکسپاری در لواسان خواهد بود.

رخشان بنی اعتماد، سخنگوی ستاد بدرقه و ادای احترام به عباس کیارستمی و بعضی بازیگران سینما از مردم درخواست کردند برای حضور در آئین بدرقه عباس کیارستمی و ادای احترام به وی،  برای ساعتی گوشی های خود را کنار بگذارند و از عکس گرفتن با چهره ها و فیلمبرداری از مراسم خودداری کنند؛ مطمئنا عمل کردن به درخواست بازیگران و کنار گذاشتن گوشی های تلفن، آن هم تنها برای یک یا دو ساعت، آخرین همراهی مردم با این کارگردان فقید را با احترام بیشتری همراه می کند.