معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای افتتاح رسمی یکی از فیلمهای سینمایی به کشور ترکیه سفر کرده بود بر اثر کودتایی که در ترکیه رخ داده است برای بازگشت دچار مشکل شده است.

 

حبیب ایل بیگی از آخرین وضعیت استانبول ترکیه گفت: ما دو روز گذشته برای اکران یکی از فیلمهای سینمایی به کشور ترکیه آمدیم که مراسم خوبی را پشت سر گذاشتیم اما شب گذشته ناخودآگاه متوجه شدیم که شرایط مناسبی در ترکیه وجود ندارد و با خبر شدیم که در ترکیه کودتا به پا شده است.

وی ادامه داد: بعد از شنیدن این خبر رایزن فرهنگیمان، من و همکارانم را فورا به هتلی نزدیک به فرودگاه آتاتورک آورد که ناخودآگاه با صحنه های شوکه آوری مواجه شدیم. از هتل که به فرودگاه نگاه می کردم  همه مردم به دلیل اینکه برخی از کودتاگران به فرودگاه حمله  کرده بودند در حال فرار از فرودگاه بودند، تانکهایی که در اطراف فرودگاه در حال حرکت کردن بودند به چشم می خوردند و این باعث ایجاد  رعب و حشت در مردم شده بود.

ایل بیگی افزود: دقایقی نگذشت که ناخودآگاه با حضور گسترده مردم ترکیه مواجه شدیم به خیابان ها و اطراف فرودگاه ریختند و کودتاگران را ترساندند و پس از آن بود که صدای شادی و سرور و بوق ماشین ها از ترکیه به گوش می رسید که مردم برای این اقدام قدرتمندانه خوشحالی می کردند.

وی تصریح کرد: شب گذشته  تا ساعت 3:30 بامداد صدای جتها در آسمان ترکیه به گوشمان می رسید اما در حال  حاضر در کشور ترکیه آرامش برقرار است . من درحالی که در هتلی مقابل فرودگاه آتاتورک هستم نظاره گر شرایط هستم اینجا آرامش حکمفرما است و خبر خاصی نیست اما از مرکز شهر خبری ندارم ولی طبق گفت وگویی با برخی از اقوامم که در مرکز استانبول زندگی می کنند باخبر هستم که در آنجا هم آرامش حکمفرما است.

ایل بیگی  ادامه داد: ساعت 17 امروز من و همکارانم به سمت کشورمان پرواز داشتین که با اتفاقات افتاده پروازمان کنسل شد، اما بنا بر آخرین خبر تا امشب شرایط فرودگاه ترکیه به حالت عادی باز خواد گشت و احتمالا ما فردا به کشور باز می گردیم.

ایل بیگی با اشاره به اینکه در شرایط پیش آمده دچار ترس و نگرانی شده است یا خیر خاطرنشان کرد: من همانطور که در صفحه اینستاگرامم نوشتم و گفتم ما جنگ ها دیده ایم این که چیزی نبود فقط کودتا ندیده بودیم که دیدیم.