چندی پیش خبر جالبی درباره یك خانه قاجاری متعلق به هدیه تهرانی در خبر گزاریها منتشر شد.

به گزارش افکار عضو هیأت علمی پژوهشگاه سازمان میراثفرهنگی و گردشگری که در آن زمان در یک خانه‌ قدیمی در شیراز مشغول به کار بود درباره‌ این خانه گفته بود: «مالک این خانه‌ی قاجاری هدیه تهرانی است. اکنون پیش از آغاز عملیات مرمتی، برای احیا و ایجاد روح زندگی…»

این خانه با دو حیاط اندرونی و بیرونی در محله‌ی دروازه‌ سعدی شیراز و نزدیک ارگ کریم‌خانی قرار دارد. این خانه، نمای آجری با ازاره‌های سنگی، پنجره‌های ارسی شیشه‌ رنگی در شاه‌نشین، سرداب‌ها و اتاق‌های متعدد دارد. در حیاط کوچک‌تر، یک خانواده زندگی می‌کند و در حیاط بزرگ‌تر نیز کارگاه پارچه و کفش وجود دارد.

اما به تازگی نشریه «پردیس» گزارش وی‍ژه‌ای به قلم نازنین قنبری از این خانه قجری تهیه کرده و در این گزارش هدیه تهرانی درباره خرید این خانه گفته است: «مثل بسیاری از شایعاتی که همیشه برای من می‌سازند و وجود دارد حالا هم از وقتی موضوع این خانه عمومیت پیدا کرده این شایعه رواج پیدا کرده که این خانه به من هدیه داده شده است. باید همین جا این موضوع را تکذیب کنم و بگویم که من شخصا این خانه را از فردی حقیقی طی یک معامله معمول ومانند دیگر معامله‌های املاکی خریداری کرده‌ام.

هدیه تهرانی هدف خود رااز خریدن این ملک را داشتن موسسه‌ای فرهنگی هنری در شیراز عنوان کرده وگفته است: «در کنار انجام امور فرهنگی مانند نمایش و موسیقی و… کارگاه سفالگری، فرش بافی و برگزاری ورک شاپ‌های مختلف هنری هم از دیگر اهدافم است و امیدوارم که امکان چنین فعالیت‌هایی در آینده بازهم میسر شود و بتوانم مانند دیگر فعالیت‌های خود اولین نفر داوطلب دراین زمینه‌ها باشم.