نامه وزارت کشور به قوه قضائیه درباره لغو کنسرت‌ها

عبدالرضا رحمانی فضلی در نشستی که به مناسبت روز خبرنگار با حضور اصحاب رسانه برگزار شده بود، با اشاره به ماجرای لغو کنسرت‌ها گفت: در این خصوص نامه ای به قوه قضائیه نوشته ام.

وی با بیان اینکه از نظر محتوا، وزارت ارشاد و از نظر امنیت، نیروی انتظامی متولی است، ادامه داد: ممکن است برگزاری کنسرت ها در برخی از شهرستان ها با مسائل خاصی مواجه شود؛ در هر استانی استانداران و شورای تامین آن استان، باید نسبت به آن موضوع تصمیم گیری کنند و اگر دیدند برگزاری کنسرت موجب ناامنی می‌شود، از قبل در مورد آن تمهیداتی بیاندیشند نه اینکه بلیط‌ها فروخته شود و مردم در صف بایستند و بعد بگویند کنسرت لغو شده است. ما باید در این زمینه رفع نگرانی کنیم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید یک وحدت رویه در خصوص برگزاری کنسرت ها ایجاد شود، تصریح کرد: لغو کنسرت ها به یک درصد هم نمی‌رسد و قوه قضائیه بدون شک با توجه به وظایفی که دارد در اموری که فکر می‌کند شائبه و ناامنی ایجاد می‌کند، می‌تواند وارد عمل شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما در این خصوص تابع نظرات قوه قضائیه هستیم، اظهار کرد: آیت الله آملی لاریجانی را شخصی واقع‌بین، منطقی و اصولی می دانم که با توجه به مسائل اجتماعی حکم می‌کند.

لازم باشد، شب انتخابات هم استانداران را عوض می‌کنیم

وزیر کشور همچنین در خصوص تغییر استانداران گفت: ما تا شب انتخابات هم اگر به این نتیجه برسیم که استانداری باید تغییر کند، آن جابه‌جایی را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در تغییر استاندارها، من و رئیس جمهور تصمیم می‌گیریم، افزود: البته تاکنون رئیس جمهور هیچ دستوری برای جابجایی فردی به من نداده اما ممکن است که توصیه کرده باشد عملکرد فرد خاصی را ارزیابی کنیم.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به پول های کثیف گفت: پول های کثیف در خصوص قاچاق مواد مخدر بود که اگر مدیریت نشود، می‌تواند به همه حوزه ها ورود کند.

وزیر کشور با اشاره به خرید و فروش رأی در انتخابات گفت: شکایت های متعددی بعد از برگزاری انتخابات مجلس به وزارت کشور در خصوص خرید و فروش رأی در انتخابات شده است.

وی تاکید کرد: دولت در موضوع پولشویی متمرکز شده و با دقت آن را پیگیری می کند.

رحمانی فضلی همچنین در خصوص انجمن صنفی مطبوعات گفت: این موضوع در حیطه اختیارات وزارت ارشاد است، اما وزارت کشور آمادگی دارد اگر در این زمینه درخواستی برای تشکیل NGO و انجمنی صورت گیرد، بدون صرف زمان آن درخواست را بررسی کند.

رهبری گفتند، از شورای اجتماعی گزارش عادی نمی‌خواهم!

وزیر کشور همچنین در خصوص وضعیت شورای عالی اجتماعی گفت: در ابتدا بنده مسئول شورای اجتماعی بودم، اما با دستور رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور مسئول شورای اجتماعی شد و من جانشین رئیس جمهور هستم.

وی افزود: جلسات شورای اجتماعی به صورت مستمر برگزار می شود و آبان ماه نیز باید خدمت مقام معظم رهبری گزارشی ارائه دهیم، البته ایشان تاکید کردند که گزارش عادی نمی‌خواهم؛ باید گزارش فعالیت های فوق العاده ارائه شود.

رحمانی فضلی در خصوص لایحه ای که دولت به مجلس فرستاده است مبنی بر اینکه وزیر کشور هم مانند یک عضو شورای شهر در خصوص استیضاح شهردار اظهار نظر کند، گفت: شهردار با حکم وزیر کشور انتخاب می شود، اما اگر عملکرد مناسبی نداشته باشد دیگر من نمی‌توانم وی را برکنار و یا استیضاح کنم.

وزیر کشور ادامه داد: در این لایحه آمده است که اگر ما از عملکرد شهرداری راضی نبودیم، درخواست استیضاح وی را به شورای شهر ارائه دهیم و یا اینکه اگر شورای شهر تصمیم به استیضاح شهرداری گرفت، ما هم در مورد آن نظر دهیم.