حجت الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم ظهر امروز ۲۵ مرداد در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رییس مرکز صداوسیما در جمع خبرنگاران درباره انحلال و بازگشت شبکه‌ها و اینکه چه تغییرات دیگری در راه است، بیان کرد: شبکه بازار به میان شبکه ها بازنمی گردد و شبکه «کالای ایرانی» و یا «ایران کالا» راه اندازی می شود که مربوط به اقتصاد مقاومتی و کالاهای ساخت داخل کشور است.

وی ادامه داد: شبکه هایی که اکنون دوباره فعال می شوند مثل شبکه «شما» مربوط به مراکز استان ها بودند که موقتا به دلیل مشکلات مالی متوقف شدند و مجدد کار خود را شروع می کنند. شبکه پنج سیما هم به ماموریت اصلی خود بازگشت و با موضوع استان تهران فعالیت می کند و شبکه اچ دی نیز به شبکه تماشا تبدیل شده است.

حجت الاسلام موسوی مقدم  درباره اینکه این تغییر ساختارها چه هزینه ای را در بردارد، اظهار کرد: هیچ هزینه ای را در بر نداشت چون همه زیرساخت ها و بسترها فراهم بود فقط ماموریتی متوقف شد که دوباره فعالیت خود را آغاز می کند.

وی درباره کارهای کارشناسی که برای انحلال و یا بازگشت شبکه ها صورت می گیرد، تصریح کرد: کارهای کارشناسی زیادی در سازمان صورت گرفته است و وجود این شبکه ها ضرورت داشت. مجموعه تحقیقات و نیازسنجی هایی که صورت می گیرد مستمر و مداوم است و براساس آن تحقیقات نیز وجود این شبکه ها لازم بوده است و فقط ماموریتشان به دلیل مشکلات مالی متوقف شد و حالا امیدواریم مشکلات برطرف شود تا دوباره شبکه ها احیا شوند.

حجت الاسلام موسوی مقدم درباره بازگشت مجدد مجید آخوندی به سازمان صداوسیما نیز تصریح کرد: بخش عمده مدیران ما جوان هستند و سن زیادی از آنها نگذشته است و تجربه ها و اندوخته های فراوانی دارند. سازمان در این مقطع بنای توسعه و تحول اساسی در بخش های مختلف دارد و امیدوار است که بتواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند و به همین دلیل از این مدیران مجرب استفاده می کند. بنابراین سیاست جوان گرایی در سازمان صداوسیما ادامه پیدا می کند و در بخش های مختلف سازمان محقق خواهد شد.

قائم مقام رسانه ملی اضافه کرد: معاونت سیاسی همان معاونت خبر است و اینگونه نیست که ساختار توسعه پیدا کند بلکه معاونت خبر به معاونت سیاسی انتقال پیدا کرده و عنوانش عوض شده است. باقی چارت سازمان هم انقدر تغییراتی مغایر با کوچک سازی و چابک سازی نداشته است.

حجت الاسلام موسوی مقدم در پایان  درباره قانونی بودن انتصاب آخوندی با توجه به بازنشستگی وی تصریح کرد: انتصاب قانونی است. انتصابات در سارمان تابع مقررات خاص است و بر اساس قانون خدمات کشوری نیست به همین دلیل اشکالی ندارد.

وی در پایان درباره حضور مدیران دوره ضرغامی در سازمان صداوسیما گفت: بحث بر سر استفاده از مدیران مجرب است که بالاخره در این سازمان کار کرده اند. ضمن اینکه از مدیران جدید هم استفاده می شود به طور مثال اقای فروغی رییس جدید مرکز بسیج صداوسیما از مدیران جوان است و اینکه گفته شود بازگشت به گذشته است، درست نیست.