امروز رسانه تنها سلاح غرب است

حجت الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم قائم مقام رسانه ملی امروز دوشنبه ۲۵ مرداد ماه در مراسم تکریم و معارفه رییس مرکز بسیج صدا و سیما که در سالن رضوان سازمان صدا و سیما برگزار شد، درباره محمود عاطفی رییس سابق این مرکز اظهار کرد: عاطفی از بنیانگذاران بسیج رسانه ملی است و ان شاءالله همواره با بسیجیان باشد و با آنها محشور شود.

وی ادامه داد: عاطفی از مدیرانی است که مصداق واقعی این نکته است که هر جا بوده اند روحیه تعهد و وظیفه شناسی را هم نیز با خود داشته اند.

حجت الاسلام موسوی مقدم با اشاره به آیه ای از قرآن درباره استقامت تصریح کرد: استقامت در برابر هزاران مشکلی که ممکن است وجود داشته باشد از جمله ویژگی هایی است که ما باید از آن برخوردار باشیم. مسئولیت بزرگی که پیش از این بر عهده صحابه پیامبر بوده امروز بر دوش کسانی است که داعیه دار انقلاب اسلامی هستند.

وی ادامه داد: بعضی از افراد انقلاب ما به دلیل داشتن فرهنگ بسیجی دچار اعوجاج نشدند و افراد بسیاری هم در عرصه انقلاب دیدیم که با کوچکترین مساله ای دچار اعوجاج شدند و به دامن دشمن رفتند. من با بسیاری از آنها ارتباط داشتم کسانی که در زمانی مستحبات را رعایت می کردند و امروز در شبکه های خارجی نام خدا را هم رعایت نمی کنند و از مسیر ارزشی و انقلابی خود فاصله گرفته اند.

حجت الاسلام موسوی مقدم در پایان سخنانش گفت: انقلابی برخورد کردن ثمراتی دارد که خداوند این ثمرات را نصیب بندگانش خواهد کرد.

سلاح های مستکبران از کار افتاده است

در ادامه این جلسه سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما امروز به خط مقدم دشمن رسیده ایم، اگرچه جبهه های دشمن یکی پس از دیگری نابود شده اند و نیروی نظامی مستکبران دیگر کارایی لازم را ندارند و آنها دیگر نمی توانند با تجربه ۱۰ یا ۱۵ سال اخیر خود کاری را از پیش ببرند.

وی ادامه داد: مستکبران هر جا نیروی نظامی به کار برده اند نتیجه ای معکوس و ۱۸۰ درجه خلاف راهبردهایشان محقق شده است. بعضی می گویند زمان ظهور سلاح ها از کار می افتد و فکر می کنند معنایش این است که ورد خوانده می شود اما همین الان هم سلاح های مستکبران از کار افتاده است. حربه اقتصادی آنها که تحریم بود در چند سال گذشته هیچ اثری نداشته است و مردم زندگی خود را سپری می کنند.

سردار نقدی با اشاره به ایجاد مشکلات اقتصادی از طرف کشورهای استکباری عنوان کرد: کشورهای غربی انتظار داشتند که ایران فلج شود اما اکنون خودشان به زانو درآمده اند و با مشکلات اقتصادی بدون برون رفت مواجه شده اند. ما هم مشکلات اقتصادی داریم اما به گونه ای نیست که برون رفتی از آنها وجود نداشته باشد. خارج شدن از این مشکلات که رهبر انقلاب هم بارها بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند کمی همت می خواهد که البته دولت های قبل و دولت فعلی در تحقق این اقتصاد مقاومتی موفق نبوده اند.

وی با اشاره به مشکلاتی که آمریکا و جهان غرب با آنها رو به رو است، یادآور شد: آمریکا فقط حدود ۲۰ هزار میلیارد بدهی خارجی دارد. در عرصه کارهای امنیتی هم می بینید که چه شکست هایی را در پی داشته است. امروز کشورهایی که مدعی دموکراسی هستند حمایت هایی از تکفیری ها داشته اند که در تاریخ بی سابقه است و این حمایت ها سند محکمی بر بی پایه بودن ادعای لیبرال دموکراسی غرب است.

وی با اشاره به شکست های آمریکا اظهار کرد: آمریکا در ترکیه کودتا کرد و شکست خورد. بسیاری به خاطر توهمات گذشته هنوز از آمریکا می ترسند اما آنها نه ارتشی دارند و نه از قدرت های اقتصادی، اطلاعاتی و یا ... برخوردارند. وقتی آمریکا در جایی مثل ترکیه که پایگاه نظامی دارد، شکست می خورد قطعا در هیچ جای ایران نمی تواند کاری کند و اکنون تنها سلاحی که به آن پناه برده سلاح رسانه است.

بزرگترین دستاورد مذاکرات هسته ای این بود که ملت ما به عمق جنایت کاری های آمریکا پی برد

سردار نقدی با تاکید بر حضور در خط مقدم جنگ با مستکبران اظهار کرد: آنها انتظار داشتند مذاکرات هسته ای ضمن اینکه امتیازاتی را به آنها بدهد، توهمی را به وجود آورد که ملت ما را به سمت سازش با خودشان بکشانند اما شکست خوردند و اتفاقا بزرگترین دستاورد مذاکرات هسته ای این بود که ملت ما به عمق جنایت کاری ها، عهدشکنی و غیرقابل اطمینان بودن رژیم آمریکا پی برد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: آمریکا امروز هم تلاش می کند با بازی های رسانه ای حق را باطل جلوه دهد. آنها بزرگترین جنایات دنیا را مرتکب می شوند و بعد با ترفندهای رسانه ای کارهایشان را موجه نشان می دهند.

وی با اشاره به سانسور رسانه ای آمریکا گفت: زمانی شخصی برای من توضیح می داد که بسیاری از افراد فرهیخته و برجسته جامعه آمریکا اطلاعی از جنگ یمن ندارند به این دلیل که رسانه های آنها اولویت سازی می کنند و سانسورهای رسانه ای بسیاری اعمال می شود به صورتی که حتی چهره های فرهیخته نیز از جنگ یمن اطلاعی نداشته باشند اما اگر یک مامور انتظامی در خیابان تهران به یک نفر چپ نگاه کند تیتر یک رسانه هایشان می شود و برای آن کلیپ و شعر می سازند.

سردار نقدی با اشاره به همکاری با رسانه ملی تصریح کرد: ما باید به رسانه ملی کمک کنیم تا در این جنگ رسانه ای برنده شویم در این عرصه پیروزی برای ما بسیار راحت تر است. چون ما محتوا و نرم افزارها را در دست داریم و اگر چه که سخت افزار در دست آنهاست اما ما از فطرت سخن می گوییم.

وی با اشاره به جایگاه بسیج در پیشرفت کشور عنوان کرد: بسیج یکی از ارکان های پیشرفت است و امروز هم بسیج باید خط شکن و میدان دار باشد و به رسانه ملی کمک کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه از تلاش های محمود عاطفی رییس سابق مرکز بسیج صدا و سیما تقدیر کرد و او را سربازی پرنفس خواند.

سردار نقدی همچنین درباره علی فروغی رییس جدید این مرکز یادآور شد: وی فعالیت ها و تلاش های زیادی داشته است به طور مثال نماهنگ «ارغوان» با موضوع مدافعان حرم که چندی پیش مورد رضایت رهبر انقلاب قرار گرفت در مجموعه وی ساخته شد و این رضایت ولایت مساله کمی نیست بلکه همه کارهایی که ما می کنیم در نهایت باید به رضایت ولایت برسد.

سخنان رییس سازمان بسیج مستضعفین با دعا برای محمود عاطفی و علی فروغی به اتمام رسید.

در بخش پایانی این مراسم علی فروغی اصل رئیس جدید مرکز بسیج صدا و سیما بعد از قرائت حکم هایی که توسط علی عسکری و سردار نقدی برای وی صادر شده بود در جایگاه قرار گرفت و با اشاره به تلاش ها و فعالیت های محمود عاطفی گفت: صحنه هایی که محمود عاطفی تا کنون پشت سر گذاشته اند برای من به نوعی مایه امتحان است. امیدوارم توفیقی حاصل شود و اگر بنای عبور از موانع و سنگلاخ های نفسانیات و کید شیطان باشد من از خداوند متعال عاجزانه خواهش می کنم این سنگر را محلی برای شهادت من قرار دهد. اگر قرار است اینجا محل ماموریت من باشد امیدوارم رزق شهادت را در همین ماموریت قرار دهد و اگر هم تکلیف دیگری داریم توفیق آن را هم عنایت کند.

فروغی با اشاره به  سخنانی که درباره محمود عاطفی گفته شد، بیان کرد: گفته شد نام عاطفی با بسیج عجین شده است من موافق این مساله هستم او با تلاش زایدالوصف و روحیه پرتلاش و خدمات جدی که انجام داد حضورش در این مرکز را به دوره ای باثبات با مدیریتی هوشمندانه تبدیل کرد.

وی خطاب به عاطفی گفت: شاید هم با توجه به خدماتی که شما داشتید و بعد از چند وقت آقای نقدی و آقای علی عسکری من را از این سمت برداشتند و شما به اینجا بازگشتید.

رئیس مرکز بسیج صدا و سیما با اشاره به مسئولان قبلی این مرکز عنوان کرد: هر چه در اینجا هست سنگ بنایی است که بزرگواران دیگری آن را قرار دادند. من پیش از این خدمت همکارانم در رادیو و تلویزیون بوده ام  و فکر می کنم جمع همکارانی که در این مرکز داریم موقعیت مضاعفی را فراهم کرده است که فرصت پیشبرد اهداف انقلاب را فراهم می کند.

این مدیر با اشاره به بهره گرفتن از تجربیات پیشکسوتان عنوان کرد: ما بنای حداکثری از تجربیات را داریم چرا که اگر من سالیان سال هم در این حوزه حضور داشته باشم نمی توان همه این تجربه ها را در کنار هم جمع کرد.

وی با اشاره به حکم علی عسکری و سردار نقدی بیان کرد: دو ماموریت خطیر به من واگذار شده است و با حکم آقای نقدی نوعی احساس ضعف دارم و اگر عنایت الهی نباشد در این جایگاه احساس شرمندگی خواهم داشت.

وی در پایان سخنانش گفت: مرکز بسیج رسانه ملی منشا اخلاق، تخلق حسنات و انقلابی گری در سازمان است و این راه باید ادامه پیدا کند. من بعد از انتصاب به این سمت به آقای عاطفی زنگ زدم و گفتم که فرض کنند که سرباز او را به این مرکز گماشته اند، زیرا مقامی بیشتر از سربازی برای خود قائل نیستم.