جنتی: از ادامه کنسرت ها در مشهد صرف نظر می کنیم

علی جنتی در حاشیه چهارمین جشن ایثار که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در روز سه شنبه ۲۶ مرداد ماه برگزار شد، درباره فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی گفت: اصل این فیلم مشکلی ندارد و شاید موسیقی تیتراژ آن دارای مشکل باشد ولی به طور کلی این فیلم هیچ مشکلی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قانونی خواندن برگزاری کنسرت‌ها در سراسر کشورها گفت: با توجه به مزین بودن شهر مشهد به مرقد مطهر امام رضا (ع)، اجرای کنسرت‌ها در این شهر مخالفانی از جمله نماینده محترم ولی فقیه در خراسان رضوی را داشت که ما به نظر ایشان احترام گذاشته و با اینکه این کنسرت‌ها مشکل خاصی نداشت اما از ادامه اجرای آنها در این شهر صرف نظر کردیم.

جنتی گفت: با این حال کنسرت‌ها در دیگر شهرهای استان خراسان رضوی از جمله سبزوار، نیشابور، چناران و دیگر شهرها اجرا خواهد شد و به هیچ وجه قابل پذیرش نخواهد بود که از اجرای آنها جلوگیری شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: با تمام توان به خواسته مردم برای اجرای کنسرت‌ها در شهرهای سراسر کشور احترام گذاشته و برای تحقق آنها تلاش خواهیم کرد.

 او همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: در تدوین و تنظیم دو لایحه جامع رسانه‌ها و سازمان نظام رسانه‌ای با قرار دادن آن بر روی پورتال معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد از تمامی اصحاب رسانه نظر خواهی کرده که این اقدام در گذشته وجود نداشته و از اصحاب رسانه و نمایندگان آنها نظر خواهی صورت نمی‌گرفته است.

جنتی ادامه داد: لایحه جامع رسانه‌ای در واقع به عنوان جایگزین قانون فعلی مطبوعات می‌شود و در حال حاضر به دولت ارایه شده و در کمیسیون فرهنگی نیز مطرح است.

وی افزود: لایحه سازمان نظام صنفی رسانه‌ای هم روابط خبرنگاران با یکدیگر و با حاکمیت و صاحبان رسانه‌ها را مشخص می‌کند که یک لایحه مترقی است و آماده ارسال به دولت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ادامه انتشار هفته نامه یالثارات گفت: از نظر ما و هیات نظارت بر مطبوعات این نشریه لغو مجوز شده و ادامه انتشار آن غیر قانونی است.

جنتی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه‌های وزارت ارشاد در بازسازی سالن‌های تئاتر گفت: بازسازی سالن‌های تئاتر جزو کارهایی است که باید انجام شود و وزارت ارشاد تمام تلاش خود در این زمینه را می‌کند و هر وقت از سازمان برنامه و بودجه اعتبار بگیریم این اقدامات انجام می شود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: ادامه بازسازی سالن تئاتر در پارک فردوسی و مجموعه سالن‌های لاله زار و تئاتر شهر منوط به تخصیص اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه است.

پیکر رکن آبادی بعد از شناسایی از سوی خانواده اش به ایران منتقل شد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه درباره کالبدشکافی پیکر شهید رکن آبادی که در فاجعه منا به شهادت رسید، گفت: پیکر رکن آبادی بر اساس تمام مشخصات و عکس‌های موجود و به طور کامل بر اساس آزمایشات DNA  از سوی خانواده وی شناسایی و سپس به ایران منتقل شد.

گسترش فضای مجازی عامل پایین بودن تیراژ روزنامه‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره نظر دبیر شورای فرهنگ عمومی نسبت به پایین بودن تیراژ رسانه‌ها در کشور گفت: همانطور که آقای شاهمرادی گفته‌اند مجموع تیراژ روزنامه‌های کل کشور کمتر از یک میلیون است البته این قضیه بیشتر به دلیل گسترش فضای رسانه‌های جمعی و اینترنت است برای اینکه امروز بیشتر مردم اخبار و رویدادها را از طریق اینترنت دنبال می‌کنند و کمتر روزنامه کاغذی می خرند.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید دائمی و مستمر باشد

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید کارها به صورت مستمر و مداوم صورت بگیرد تا شرایط دفاع مقدس برای نسل جوان روشن باشد.

جنتی افزود: اینکه بگوییم هزار کتاب یا صد فیلم در این باره آماده کرده‌ایم و کار ما تمام شد؛ درست نیست باید این رویه ادامه پیدا کند تا فرهنگ ایثار را زنده نگه داریم.