بی‌تدبیری دولت سعودی در ادارۀ امور حج و کشته شدن حدود 2000 نفر از حجاج بیت الله الحرام از ملیت های مختلف، تلخ‌ترین عید قربان در سال‌های اخیر را برای مسلمانان جهان رقم زد. با گذشت نزدیک یک سال از این حادثه تلخ اقشار مختلف جامعه در فضا های مختلف به خصوص شبکه های اجتماعی یاد و خاطره شهدای منا را گرامی داشتند.

 

عزت الله ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی با انتشار ویدویی از آخرین تلاوت شهید محسن حاجی حسنی کارگر و با بیان فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با موسم حج یاد و خاطره شهدای حادثه منا را گرامی داشت.

 

ضرغامی نوشت:

 

آخرین تلاوت شهید محسن حاجی حسنی کارگر، قاری بین المللی ایرانی و نفر اول مسابقات مالزی، که در حادثه منا قربانی بی کفایتی آل سعود شد.

"وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَیْتَ مَثَابَةً لِّلنَّاسِ وَأَمْنًا "..(بقره 125).و هنگامی که خانه [کعبه] را براى مردم محل اجتماع و [جاى] امنى قرار دادیم .آری امروز مکه امن است! نه برای مردم و مسلمانان! بلکه برای خوشگذرانی های حکام آل سعود و سردمداران استکبار جهانی!

 

پی نوشت
فراز هایی از پیام مقام معظم رهبری به مسلمانان جهان به مناسبت فرارسیدن موسم حج.

 

قریب یک سال از حوادث منا می گذرد که در آن، چند هزار نفر با لب تشنه، مظلومانه جان باختند؛ اندکی پیش از آن در مسجدالحرام نیز جمعی در حال عبادت و طواف به خاک وخون کشیده شدند. حکام سعودی در هر دو حادثه قطعاً مقصرند؛ و گمان عمدی بودن حادثه نیز از سوی صاحبنظران مطرح است.

 

بوقهای تبلیغاتی سعودی اعم از سیاستمداران تا مفتیان ناپرهیزکار و حرامخواری که برخلاف کتاب و سنت فتوا می دهند، تا پادوهای مطبوعاتیشان، تلاش بیهوده میکنند که جمهوری اسلامی را درمحروم‌سازی حجاج ایرانی از حج، متهم کنند.

 

حکام فتنه‌انگیزی که با تشکیل گروههای تکفیری، دنیای اسلام را گرفتار جنگ داخلی کرده‌اند، سیاست‌بازان از خدا بی‌خبری که دست دوستی به رژیم صهیونیستی داده، حاکمان بی‌دینی که فاجعه‌ی منا را پدید آورده و با نام خادمان حرمین، حریم حرم امن الهی را شکسته‌اند، اکنون از سیاسی نشدن حج دم میزنند و دیگران را به گناهانی که خود مرتکب شده‌اند، متهم می کنند.

 

حاکمان بی‌دین و بی‌وجدانی که فاجعه‌ی بزرگ منا را پدید آورده و با نام خادمان حرمین، حریم حرم امن الهی را شکسته و میهمانان خدای رحمان را در روز عید در منا و پیش از آن در مسجدالحرام قربانی کرده‌اند، اکنون از سیاسی نشدن حج دَم میزنند و دیگران را به گناهان بزرگی که خود مرتکب شده یا تسبیب کرده‌اند، متّهم می کنند. آنان مصداق کامل بیان روشنگر قرآن کریمند که فرمود: "وَ اِذا تَوَلّىٰ سَعىٰ فِی الاَرضِ لِیُفسِدَ فیها وَ یُهلِکَ الحَرثَ وَ النَّسلَ وَ اللّهُ لا یُحِبُّ الفَساد " وَ اِذا قیلَ لَهُ اتَّقِ اللّهَ اَخَذَتهُ العِزَّةُ بِالاِثمِ فَحَسبُه‌ُ جَهَنَّمُ وَ لَبِئسَ المِهاد."

 

برادران و خواهران مسلمان! امسال جای حجاج ایرانی در مراسم حج خالی است ولی آنان با قلبهای خود حاضرند و دعا میکنند که "شجره‌ی ملعونه‌ی طواغیت" نتواند گزندی به حاجیان سراسر جهان برساند.