سحر قریشی: صدا و سیما و وزارت ارشاد در رفتن بازیگران به جم مقصرند!

سحر قریشی این روزها با بازی متفاوت در فیلم آب‎نبات چوبی مورد توجه قرار گرفته است. این فیلم که با توجه به همزمانی با فیلم موفق فروشنده اکران شد مورد توجه مردم و اهالی هنر قرار گرفت. در همین رابطه گفت و گویی انجام دادیم با کسی که معتقد است حالا جزو بازیگران پر فروش سینما به شما می رود.

 

از فیلم آب‌نبات‌چوبی و فروش خوبی که داشته برایمان بگویید؟

خدا رو شکر فروش خوب و بسیار عالی داشته و عوامل کار هم از این اتفاق رضایت کامل دارند و اینکه موفقیت شخصی آن برای من استقبال از نقشی بود که در آن بازی کردم و کسانی که فیلم را دیدند از آن به‌خوبی یاد می‌کنند.

 

اکران فیلم از این لحاظ که هم‌زمان شد با اکران فروشنده بد موقع نبود ؟

این اتفاق در سینمای ما زیاد می‌افتد و این ترافیک اکران موجب می‌شود تا فیلمی فدای فیلم دیگر شود.

 

شما گفته بودید که برای بازی در فیلم آب‌نبات‌چوبی مدتی را در کنار افرادی گذرانده‌اید که درگیر اعتیاد و مواد مخدر بودند، چه اتفاقی می‌افتد که یک دختر ایرانی درگیر این مسائل می‌شود؟

متأسفانه من یک ماه درگیر این ماجرا بودم اما توجهم را به این موضوع بالا بردم و این‌گونه نبود که به سراغ آدم‌هایی بروم که به خیال خودشان دارند به این شکل خوش می‌گذرانند. خیلی آسان می‌توانم به شما بگویم که دور و اطراف ما از این چهره‌ها پر است و حتی به قیافه‌هایشان هم نمی‌خورد که مصرف‌کننده مواد باشند. این اتفاق در دخترهایی که دچار بحران کم خودبینی شده‌اند احتمالش بیشتر است. چه دختر و چه پسر زمانی که اعتمادبه‌نفسش پایین آید و بیکار باشد یا از تحصیل و درسی که می‌خواند لذت نبرد به این سمت‌وسو می‌رود. من وقتی پیگیر شدم متوجه شدم یک بی‌انگیزگی خاصی در میان جوانان به وجود آمده که خبر ندارند با استفاده از همین مواد اتفاق بدتری برایشان می‌افتد. ما در بحث آگاه‌سازی در تلویزیون شبکه‌ای مانند سلامت داریم که زیاد پر به بیننده نیست و اگر تبلیغات خوبی روی ان صورت گیرد می‌تواند با کمترین هزینه بهترین آگاه‌سازی را از سوی رسانه انجام دهد تا هم‌خانواده‌ها و هم جوانان نسبت به اعتیاد و اتفاقات پیرامون آن آگاهی صحیحی داشته باشند.

 

شما که برای بازی در نقش نگین در فیلم آب‌نبات‌چوبی با معتادان برخورد داشتید خاطره جالبی از این اتفاق‌ها دارید؟

متأسفانه آن‌ها بیشتر می‌گویند مصرفشان از یک عشق‌وحال و دور همی شروع می‌شود، معتقدند سالم‌ترین چیز و یک گیاه طبیعی است بدون هیچ‌گونه ترکیب شیمیایی و هیجان استفاده و تبلیغ‌های زیبایی که عموماً برای آن‌ها ساخته می‌شود این هیجان برای مصرف را دو برابر می‌کند. معتقدند که در سطح دنیا این مواد مورداستفاده قرار می‌گیرد و اعتیادی در کار نیست البته من بیشتر هدفم آشنایی با ادبیات این افراد بود که البته برخی قسمت‌هایی که این شکل ادبیات بیشتر مورداستفاده قرار گرفت در اکران عمومی حذف شد و من امیدوارم در زمان پخش در رسانه خانگی قسمت‌هایی از آن برگردد.

 

شما که برای بازی در نقش نگین راه بهروز وثوق در فیلم گوزن‌ها را نرفتید؟

نه! من خودم را خیلی دوست دارم و زمانی که می‌خواهم کاری انجام دهم به عواقب و آینده آن حتماً فکر می‌کنم.

 

شما در هفت سال کار سی‌ویک فیلم سینمایی دارید؟

فکر می‌کنم این اتفاق به خاطر این است که بازیگر در محدوده سنی من کم است و عوامل فیلم دوست دارند فیلمی که می‌سازند با حضور چهره‌ها بتواند فروش بهتری داشته باشد. 

 

شما خود را پرفروش‌ترین بازیگر سینما می‌دانید؟

نه! اما خودم را یکی از افرادی می‌دانم که می‌تواند موجب فروش یک فیلم شود، در برخوردها مشخص می‌شود که یک فرد تا چه میزان موردتوجه مردم و هواداران است، من این لطفاً و محبتی را که مردم به من دارند و حمایت و نعمتی که خدا در اختیارم قرار داده را دلیل آن می‌دانم که بتواند درفروش یک فیلم مؤثر باشد.

 

ماجرای ممنوع‌التصویری و ممنوع‌الورودی شما به سازمان چه خبر این اتفاق چه تأثیری برای تلویزیون و مخاطبین آن دارد؟

تلویزیون با محدود کردن چهره‌ها مخاطبین خودش را ازدست‌داده تا زمانی که امثال من بدون دلیل نمی‌توانیم در مجموعه‌های تلویزیونی کارکنیم، به‌مرور با تکراری شدن سریال‌ها مخاطب به سمت ماهواره می‌رود اگر مقداری رنگ و لعاب تلویزیون و برنامه‌های آن بیشتر شود من مطمئن هستم که خانواده‌ها خود به سمت تلویزیون می‌آیند و آن‌وقت ماهواره و شبکه‌های آن مخاطبی نخواهد داشت.

 

نظر شما در مورد اظهارات آقای نوش‌آبادی در مورد بازگشت بازیگرانی که به شبکه جم رفتند چیست؟

واقعاً؟ آن‌ها که نمی‌آیند!

 

شما با بچه‌هایی که به جم رفتند در ارتباطید؟

با یک نفر !

 

اظهارات شما در مورد صدف طاهریان در برنامه دید درشب هم بسیار موردتوجه قرار گرفت؟

نه این‌گونه نیست! مقصر به وجود آمدن چنین اتفاقاتی صداوسیما و تلویزیون و وزارت فرنگ هستند، آن‌ها هستند زمانی که فرد ازلحاظ مالی دچار مشکل می‌شود از او حمایت نمی‌کنند فرد مجبور می‌شود برای تأمین معاش خود به این مسیرها کشیده شود! بسیاری از بازیگران در حال حاضر برای تأمین معاش خود با عنوان اسم خود وارد شرکت با رستوران‌ها و مکان‌های تجاری دیگر می‌شوند و از آن‌ها درصد می‌گیرند که این اتفاق برای یک هنرمند به‌هیچ‌وجه زیبا نیست!