کمک به مردم در ابعاد علمی، دینی و اجتماعی بارزترین خصوصیت اخلاقی امام هفتم

حجت‌الاسلام ابراهیم حاتمی امشب در جمع نمازگزاران مسجد سجاد(ع) این شهرستان در سالروز میلاد باسعادت امام موسی کاظم (ع)، اظهار کرد: صیانت از هویت دینی و پیشگیری از انحراف در مکتب تشیع از خدمات این امام همام به جهان اسلام به‌ویژه شیعیان است.

وی با اشاره به اینکه دوران امامت امام موسی کاظم(ع) با سه خلیفه عباسی مقارن پیدا کرده بود، افزود: این امام بزرگوار در برابر ظلم و ستم خلفای وقت عباسی و دست‌نشاندگان آنها صبر، شکیبایی و حلم پیشه می‌کردند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا کمک به مردم در ابعاد علمی، دینی و اجتماعی را از بارزترین خصوصیات اخلاقی امام موسی کاظم(ع) عنوان کرد.

وی گفت: هفتمین پیشوای شیعیان جهان اسلام به خاطر دستگیری از مردم به باب‌الحوائج مشهور بود.

کارشناس مسائل دینی و علوم قرآنی از امام موسی کاظم(ع) به عنوان میراث‌دار مکتب جعفری یاد کرد و ادامه داد: این امام همام تمام تلاش خود را برای صیانت و حفاظت از دین و شریعت اسلام ناب محمدی(ص) به‌کار بست تا مشعل فروزان شیعه در جهان اسلام روشن بماند.

وی امام موسی کاظم(ع) را گردآورنده احادیث پدر خود خواند و گفت: امام کاظم مکتبی را که پدرشان بر پایه اصول شریعت، سنت پیامبر(ص) و امامان بنا نهاده بود، حفظ و تقویت کرد.

حاتمی اضافه کرد: این امام همام با شیوه‌های مختلف تربیتی، عملی و مناظره‌های سیاسی مبانی راه حق و حقیقت را برای همگان آشکار کرد.

وی زهد، عبادت بسیار، فرو خوردن خشم و صبر در برابر سختی‌ها را از دیگر خصوصیات روحی و روانی امام موسی کاظم(ع) عنوان کرد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا خاطرنشان کرد: امام کاظم در عصر امامت خود بدخواهان و دشمنان امامت را با عفو و احسان ارشاد می‌کردند.

به گزارش فارس، امام موسی کاظم(ع) هفتمین امام شیعیان در تاریخ هفتم صفر و به روایتی در 20 ذی‌الحجه سال 128 هجری قمری به دنیا آمد.

پس از به شهادت رسیدن امام جعفر صادق(ع) از سال 148 تا 183 هجری قمری امام کاظم به مدت 35 سال و در سن 20 سالگی سکان امامت شیعیان جهان اسلام را به دست گرفت.

امام موسی کاظم(ع) در 25 ماه رجب سال 183 هجری قمری توسط هارون‌الرشید خلیفه وقت عباسی مسموم شد و به شهادت رسید.

پیکر مطهر امام کاظم(ع) در منطقه‌ای به نام کاظمین به خاک سپرده شده است.