معاون موسیقی به نفع کشور است

حسین نوش‎آبادی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تبریک ولادت امام موسی کاظم(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ادیبان و هنرمندان ما نقش عظیمی در حفظ معارف دینی و بقای ارزش‎های الهی داشتند.

وی با اشاره به اینکه بحث غدیر به همین دلیل بیش از یک‎هزار سال در تاریخ ادبیات ایران مورد توجه قرار گرفته است، بیان داشت: علما و ادبا برای حفظ این اندیشه تلاش‎های بسیاری به عمل آوردند.

معاون حقوقی مجلس و امور استان‎های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید غدیر موجب وحدت و انسجام شود و ولایت پیوند محبت بین فرقه‎ها و مذاهب اسلامی مختلف ایجاد کند، تصریح کرد: واقعه غدیر نه تنها متعلق به شیعیان بلکه به تمام جهان بشریت است.

وی با تأکید بر اینکه به هیچ وجه در عزل و نصب‎های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفکرات حزبی و جناحی دخیل نیست، افزود: در ارزیابی‎ها و گزینش مدیران نگاه سیاسی ملاک و معیار نیست، بلکه توانمندی‎های اجرایی، تجارب و شایستگی‎های فرهنگی مدنظر قرار دارد.

نوش‎آبادی شورای فرهنگ عمومی را جلوه‎ای از مدیران و فرهیختگان بخش‎های سیاسی، اداری و فرهنگی ذکر و عنوان کرد: این شورا در جنوب کرمان بسیار فعالانه عمل کرده که قابل تقدیر است.

معاون حقوقی مجلس و امور استان‎های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با وجود اینکه 95 درصد مدیران کل ارشاد در استان‎ها در این دولت تغییر کردند، مدیرکل این منطقه جزو معدود استان‎هایی بود که از دولت قبل همچنان در این سمت ابقا شدند.

نوش‎آبادی اضافه کرد: افراد و رسانه‎هایی که گاهی بانگ یأس و ناامیدی سر می‎دهند، باید بدانند که این دولت پایبند به تمام ارزش‎ها و اصول و عقاید و معتقد به قانون اساسی و ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه در حد توان در راستای پیشرفت امور و تقویت تشکل‎های فرهنگی هنری جنوب کرمان گام بر می‎داریم، گفت: همچنین اعتبار قابل توجهی برای کمک به انجمن‎ها و گروه‎های فرهنگی و رفع مشکلات این بخش اختصاص داده می‎شود.

نوش‎آبادی خاطرنشان کرد: این منطقه با تمدن 7 هزار ساله دارای 40 نشریه است که رتبه سوم کشوری را دارد و باید از این فرصت و امتیاز بزرگ برای اطلاع‌رسانی و تبیین مسائل استفاده شود.

وی اظهار داشت: شاعران و موسیقیدانان ما که در محیط‎های هنری به اجرا می‎پردازند، نه تنها آثار آنان ضرری ندارد، بلکه به نفع کشور است و سبب عمیق شدن پیوند مردم با نظام و کشور می‎شود.

به گزارش فارس، در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از تلاش‎های سید احمد حسینی با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد و حسین اسحاقی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.