با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.

سینمایی آخر هفته:

شک و تردیدها و دروغ‌ها و پنهانکاری‌های دو مرد و دو زن منجر به اتفاقی می‌شود. داستان این فیلم بر اساس نمایشنامه «خشکسالی و دروغ» نوشته محمد یعقوبی نوشته شده است. این خلاصه فیلمی به نام «خشکسالی و دروغ» است  که در آن بازیگرانی چون محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، مهدی محرابی، مارال بنی آدم، خاطره اسدی و... به ایفای نقش می پردازند.

تئاتر آخر هفته:

نمایش «پرسه های موازی» به کارگردانی پیام لاریان  با رویکردی متفاوت از مرگ که به دهه 80 و خودکشی دسته جمعی عده ای از مردم است باز می گردد. این اثر در تالار مولوی هرشب روی صحنه می رود که در حال پشت سر گذاشتن آخرین اجراهای خود است.

کتاب آخر هفته:

کریستوفر و پدرش در شهر کوچکی در انگلستان زندگی می کنند. در ابتدای داستان سگی در همسایگی آنها کشته می شود و او تصمیم می گیرد که قاتل سگ را پیدا کند و داستانی در این خصوص بنویسد و لذا مشغول می شود و این کتاب روایتی است که این پسر از اتفاقات پیرامون خود با منطق و نوع نگاه خود ارائه می کند و نتیجه اینکه داستانی خواندنی شکل می گیرد.

کتاب «ماجرای عجیب سگی در شب» نوشته مارک هادون با ترجمه شیلا ساسانی نیا، جزء پرفروش‌ترین های نشر افق است که می‌توانید با رفتن به کتابفروشی ها آن را خریداری کنید.

گالری  آخر هفته:

نمایشگاه نقاشی«ضربان زندگی» که نتیجه حضور یک نقاش جوان  به نام (مریم آیت اللهی)  است در نگارخانه «گلهای من» برپا می‌شود. نمایشگاهی که با استفاده از رنگ  های گرم و سرد توانسته به خوبی زیبایی های این هنر را در قابش خود جای دهد.

آخر هفته کجا بریم؟

تهران-انتهای بزرگراه شهید بابایی-تقاطع جاده لشکرک بوستانی با نام  بوستان گل یاس با آب و هوایی مطلوب در این خطه وجود دارد که با آلاچیق های گذاشته شده می توانید از بودن در معرض تابش مستقیم خورشید و یا حتی باران در امان باشید.