‌رضا عطاران در حاشیه نمایش فیلم «چه خوبه برگشتی» در کیش درباره‌ی ارزیابی‌اش از وضعیت هنرجویان حوزه سینما به ایسنا گفت: پیش‌بینی این امر بسیار سخت است زیرا تعداد متقاضیان نسبت به جمعیت کشور بسیار بالاست، این در حالی است که نیاز سینما به این حد نیست به همین خاطر گاها از این توجه مردم به سینما سوءاستفاده می‌شود.

او ادامه داد: برگزاری برخی از کلاس‌های آموزشی که نه کیفیت دارد و نه شرایط خوبی یکی از این نمونه‌های سوءاستفاده است. کلاس‌هایی که صرفاً در جهت درآمدزایی انجام می‌شود لذا من فکر نمی‌کنم که این‌گونه اقدامات تأثیری بر آینده سینمای ایران داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در آینده نیز قصدی برای آموزش بازیگری ندارد، افزود: باید شکل آموزش دچار تغییر شود، یعنی افراد برای آموزش انتخاب شوند نه اینکه هرکسی توانست پول پرداخت کند انتخاب شود و فکر کند صرفاً با این کلاس‌ها می‌تواند موفق شود.

او که برای نمایش فیلم «چه خوبه برگشتی» به کارگردانی داریوش مهرجویی به کیش رفته است، یادآور شد: بعد از چند سال دیدن این فیلم برایم بسیار لذت‌بخش بود، فیلم خوبی است و آن را دوست دارم.

بازیگر «دراکولا» افزود: دیدن فیلم و خندیدن با مردم برایم لذت‌بخش بود به‌خصوص که فیلم حرف زیبایی را نیز در دل خود دارد.

عطاران درباره‌ی برگزاری برنامه‌های هنری با تلاش بخش خصوصی گفت: اقدامات مثبت هنری که با فعالیت بخش خصوصی و مساعدت دولت انجام می‌شود، می‌تواند سبب جذب بیشتر مردم برای دیدن فیلم‌ها و آثار شود. در واقع این اقدامات باعث تشویق هنرمندان و تماشاچیان است.

وی نقش ادبیات را در تولید محتوای سینما انکارناپذیر دانست و افزود: قطعاً باید یک ارتباط متقابل بین ادبیات و سینما وجود داشته باشد اما متأسفانه این ارتباط در سینمای کشور ما کمرنگ است و این نقدی است که بر این عرصه وارد است.

این بازیگر در پاسخ به این سؤال که خودش تا چه حد از  آثار ادبی اقتباس داشته گفت: متأسفانه من تابه‌حال این کار را انجام نداده‌ام اما به‌هرحال تأثیر کارهایی که خوانده‌ام بر کارهایم است.

در دومین روز از هفته هنری جزیره کیش که به همت باشگاه هواداران هنر و سازمان منطقه آزاد کیش، برگزار شد، فیلم «چه خوبه برگشتی» به کارگردانی داریوش مهرجویی و با حضور رضا عطاران در مرکز همایش‌های خلیج‌فارس کیش به نمایش درآمد.